Hair Loss

קריותרפיה עשויה להפחית את הסיכון להישנות מחלה בחולים עם אלופציה אראטה (J Drug Dermatol)

 

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Drugs in Dermatology עולה כי קריותרפיה עשויה להפחית את הסיכון להישנות מחלה בחולים עם אלופציה אראטה, בהשוואה לטיפול בזריקות קורטיקוסטרואידים לתוך הנגעים או טיפול מקומי בסטרואידים.

לאור אירועים חריגים על-רקע טיפול בזריקות קורטיקוסטרואידים של Triamcinolone Acetonide ושיעורי הישנות גבוהים בעקבות טיפול מקומי בסטרואידים, החוקרים השלימו סקירת ספרות להערכת בטיחות ויעילות קריותרפיה לטיפול במקרים של אלופציה אראטה ממוקמת.

החוקרים מסבירים כי לאור ההשפעות האימונו-מודולטוריות והוסקולאריות של קריותרפיה, מדובר בגישה זולה ובטוחה העשויה להיות יעילה במקרים של אלופציה אראטה.

חיפוש בספרות הרפואית הוביל לזיהוי שמונה מחקרים שבחנו את התועלת של קריותרפיה בחולים עם אלופציה אראטה. שלושה מחקרים בחנו את היעילות של קריותרפיה עם חנקן נוזלי באלופציה אראטה, שלושה מחקרים כללו השוואה בין קריותרפיה ובין זריקות קורטיקוסטרואידים לתוך הנגעים ושני מחקרים השוו בין קריותרפיה ובין טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים.

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית ביעילות הטיפולים השונים, אך מצאו עדויות לפיהן קריותרפיה הפחיתה את שיעורי ההישנות. בנוסף, מחקרים הדגימו באופן עקבי כי בחולים שטופלו בזריקות תועדו שיעורים גבוהים יותר של אירועים חריגים, כולל צריבה, גרד וכאב, בהשוואה לחולים שטופלו בקריותרפיה.

מהנתונים עולה עוד כי תוצאות משטרי טיפול שונים אינם עקביים בספרות הרפואית ולכן קשה להמליץ על פרוטוקול טיפול מסוים. עם זאת, הם מצאו כי דרושים לפחות ארבעה טיפולים הכוללים לפחות מחזור הקפאה-הפשרה אחד, בנוסף לזמני הקפאה הנמשכים לפחות שמונה שניות, הובילו לתוצאות הטובות ביותר.

לאור העלות הנמוכה והזמינות הגבוהה של קריותרפיה מדובר בגישת טיפול העשויה להיות חשובה כחלק ממכלול אפשרויות הטיפול באלופציה אראטה, הן בחולים שלא קיבלו טיפול קודם והן באלו לאחר כישלון טיפול קודם או תופעות לוואי משנית לטיפול בסטרואידים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי סקירת ספרות מעידה כי קריותרפיה הובילה לשיעורי הישנות נמוכים יותר של אלופציה אראטה, בהשוואה לטיפולים אחרים. גישת טיפול זו אינה כרוכה באטרופיה עורית, צריבה, גרד או כאב, בניגוד לגישות טיפול אחרות במקרים אלו.

J Drug Dermatol, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה