Hair Loss

פלזמה עתירת-טסיות יעילה יותר ממינוקסידיל לטיפול בהקרחה גברית (J Drugs Dermatol)

קירח

פלזמה עתירת-טסיות עשויה להיות יעילה יותר ממינוקסידיל לטיפול בהקרחה גברית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Drugs in Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקרחה גברית (אלופציה אנדרוגנית) הינה הצורה הנפוצה ביותר של נשירת שיער באוכלוסייה הכללית. אפשרויות הטיפול המוגבלות למצבים אלו הובילו לחיפוש אחר טיפולים חדשים וטובים יותר.

מינוקסידיל הינה תרופה נפוצה לנשירת שיער, הזמינה בריכוז של 2% ו-5%, והינה אחד משני טיפולים תרופתיים המאושרים ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי להקרחה גברית. פלזמה עתירת-טסיות, טיפול הכולל זריקות לתוך העור, מהווה טיפול נוסף לנשירת שיער אשר זכה לעניין רב בשני העשורים האחרונים.

החוקרים השלימו מחקר אקראי ומבוקר להערכת היעילות של פלזמה עתירת-טסיות לעומת טיפול מקומי במינוקסידיל בריכוז 5% ב-72 גברים מפקיסטן עם הקרחה גברית.

המשתתפים במחקר טופלו בפלזמה עתירת-טסיות (36 משתתפים) או במינוקסידיל (36 משתתפים) למשך 12 שבועות. בתחילת המחקר, מספר השערות הממוצע לכל מטופל בזרוע פלזמה עתירת-טסיות עמד על 83.5 שיערות/סמ”ר ומספר השערות הממוצע בזרוע הטיפול במינוקסידיל עמד על 88.94 שערות/סמ”ר.

עוד מדווחים החוקרים כי כל המשתתפים במחקר נמצאו חיוביים במבחני משיכת שיער עם 8.5 ו-7.33 שערות שיצאו בכל מבחן בזרוע פלזמה עתירת-טסיות ומינוקסידיל, בהתאמה.

לאחר 12 שבועות טיפול, מבחני משיכת שיער היו שליליים ב-91.7% מהמטופלים בזרוע פלזמה עתירת-טסיות וב-69.4% מאלו בזרוע הטיפול במינוקסידיל, הבדל אשר היה מובהק סטטיסטית (p=0.017). מספר השערות הממוצע שנמשכו לאחר 12 שבועות עמד על 1.5 בזרוע פלזמה עתירת-טסיות ו-3 בזרוע הטיפול במינוקסידיל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פלזמה עתירת-טסיות עשויה להוות אפשרות טיפול יעילה בגברים עם הקרחה גברית, כאשר ניתן לבחור בגישת טיפול זו לבדה או בשילוב עם טיפול מקומי במינוקסידיל. ממצאי המחקר מעידים כי פלזמה עתירת-טסיות יעיל יותר ממינוקסידיל בטיפול בהקרחה גברית. ממצאים אלו עשויים לשפר את ההיענות לטיפול זה ואת שביעות הרצון של המטופלים, אך הם קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

J Drugs Dermatol, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה