Hair Loss

הקשר בין COVID-19 לאלופציה אראטה (JAMA Dermatology)

קורונה corona
זיהום ב-COVID-19 העלה כמעט פי שניים את הסיכון לפתח אלופציה אראטה, כך עולה ממחקר קוריאני גדול חדש שפורסם ב-JAMA Dermatology

זיהום ב-COVID-19 העלה כמעט פי שניים את הסיכון לפתח אלופציה אראטה, כך עולה ממחקר קוריאני גדול חדש שפורסם ב-JAMA Dermatology.

“ישנו מספר הולך וגדל של דיווחים על הופעה חדשה, החמרה והישנות של אלופציה אראטה לאחר COVID-19,” אמר המחבר הראשי של המחקר, והוסיף כי “עם זאת, הראיות התומכות בקשר בין COVID-19 לאלופציה אראטה היו מוגבלות טרם פרסום המחקר”.

כדי לחקור את קשר זה, החוקרים השתמשו בנתונים של הסוכנות לבקרת מחלות ומניעתן של קוריאה, וערכו מחקר עוקבה מבוסס אוכלוסיhה מאוקטובר 2020, עד ספטמבר. המחקר כלל 259,369 חולי COVID-19 ו-259,369 אנשים ללא COVID. החוקרים הבחינו בסיכון מוגבר ל-telogen effluvium בחולים עם COVID-19 בהשוואה לקבוצת הביקורת (AHR, 6.40; רווח סמך, 4.92-8.33), עם שכיחות דומה של ציסטות באפידרמיס, גידולי עור שפירים ותוצאי בקרה שליליים אחרים.

השכיחות של אלופציה אראטה בחולים עם COVID-19 הייתה גבוהה משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת (43.19 לכל 10,000 שנות אדם [PY]), ללא קשר לתת הסוג הקליני. השכיחות המוגברת תורגמה ל-AHR של 1.82 (רווח סמך, 1.60-2.07).

“ממצאים אלה תומכים בתפקיד האפשרי של COVID-19 בהתפתחות אלופציה אראטה והחמרתה, אם כי ייתכן שגורמים סביבתיים אחרים, כגון מתח פסיכולוגי, תרמו גם הם להתפתחות אלופציה אראטה במהלך המגיפה”, סיכמו המחברים, “מנגנונים אפשריים של אלופציה אראטה לאחר COVID-19 כוללים חיקוי מולקולרי אנטיגני בין SARS-CoV-2 ואוטואנטיגנים של זקיק שיער, שיפטינג של ציטוקינים ו-bystander activation”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה