Hematology Other

האם דיאטה מן הצומח עשויה לשפר את התוצאות בחולים עם מיאלומה נפוצה? (Clin Cancer Res)

דיאטה המבוססת על מאכלים מן הצומח עשויה לשפר את תוצאות הטיפול בחולים עם מיאלומה נפוצה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Cancer Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קדם-קליניים הציעו קשר אפשרי בין המיקרוביום ובין המהלך הטבעי של מיאלומה. מהמחקרים הקודמים עולה כי המאפיינים של המיקרוביום עשויים להשפיע על הביולוגיה של מיאלומה נפוצה ולכן הם ביקשו לבחון את הנושא לעומק. הם העריכו כי מחקר הנערך בימים אלו להערכת המהלך הטבעי בקרב חולים תחת טיפול אחזקה ב-Lenalidomide מספק את ההזדמנות הטובה ביותר להערכת המיקרוביום לאורך זמן.

חוקרים בחנו את הקשרים האפשריים בין גורמים תזונתיים, מטבוליטים בצואה והרכב המיקרוביום בצואה ובין העדר עדות למחלה שיירית מינימאלית לאורך זמן בקרב חולים עם מיאלומה נפוצה תחת טיפול אחזקה ב-Lenalidomide. הם התבססו על שאלוני תזונה להערכת תזונה מן הצומח ומדד Healthy Eating Index 2015 Score.

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין העדר עדות למחלה שיירית מינימאלית לאורך זמן לאחר שלושה חודשים ובין ריכוז גבוה יותר של בוטיראט בצואה (p=0.037), מייצרי בוטיראט (p=0.025) ומגוון אלפא (p=0.0035).

החוקרים זיהו קשר בין חלבונים תזונתיים בריאים יותר ממאכלי ים וצמחים ובין בוטיראט לאחר שלושה חודשים (p=0.009) ובין העדר עדות למחלה שיירית מינימאלית לאורך זמן (p=0.05). יתרה מזאת, זוהתה קורלציה בין צריכה של מאכלים מן הצומח עם השפעות נוגדות-חמצון ובין ריכוז בוטיראט בצואה.

למרות שמדובר במחקר קטן ודרושים מחקרים נוספים לאישור התוצאות, החוקרים הופתעו לטובה ומדגישים כי מדובר במחקר הראשון המדגים קשר מסוג זה בחולים עם מיאלומה נפוצה.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים קוראים להשלים מחקר פרוספקטיבי להערכת התערבות תזונתית באוכלוסיית חולים זו.

Clin Cancer Res, Dec 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה