Hematology Other

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Quizartinib לחולים עם אבחנה חדשה של AML (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Quizartinib לטיפול במבוגרים עם לויקמיה מסוג AML (או Acute Myeloid Leukemia) בהם ישנה עדות למוטציית FLT3-ITD. הסוכנות גם אישרה את בדיקת LeukoStrat CDx FLT3 Mutation Assay במטרה לקבוע אם החולים נושאים מוטציה זו.

הסוכנות אישרה את Quizartinib כקו-טיפול ראשון בשילוב עם טיפול כימותרפי סטנדרטי – Cytarabine ו-Anthracycline כטיפול אינדוקציה ולאחר מכן Cytarabine כטיפול מיצוק – וכטיפול אחזקה מונותרפי לאחר מכן, במבוגרים עם גידולים המבטאים FLT3-ITD.

האישור הנוכחי מבוסס על מחקר QuANTUM-First בשלב 3 שכלל למעלה מ-500 חולים עם המוטציה. חציון משך ההישרדות הכולל בקרב חולים תחת טיפול סטנדרטי שחולקו באקראי ל- Quizartinib עמד על 31.9 חודשים, בהשוואה ל-15.1 חודשים בקרב אלו שחולקו לזרוע הפלסבו (ירידה של 22.4% בסיכון לתמותה, p=0.0324).

המומחים מבהירים כי Quizartinib אינו מיועד לשמש כטיפול אחזקה מונותרפי לאחר השתלת תאי גזע אלוגנאית.

ההחלטה המקורית של מנהל המזון והתרופות האמריקאי הייתה ב-24 באפריל, אך הסוכנות דחתה זאת בשלושה חודשים על-מנת לבחון עדכונים מתכנית REMS (או Risk Evaluation and Mitigation Strategies) שערכה חברת התרופות בתגובה לבקשת הסוכנות.

לטיפול ב- Quizartinib מצורפת אזהרת קופסא אודות הארכת מקטע QT, סיכון ל-Torsade de Pointes ודום לב.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של Quizartinib במסגרת המחקר כללו לימפופניה (60%), היפוקלמיה (59%), היפואלבומינמיה (53%), היפופוספטמיה (52%), עליה בפוספטזה בסיסית (51%), היפומגנזמיה (44%), חום נויטרופני (44%), שלשול (42%), מוקוזיטיס (38%), בחילות (34%) והיפוקלצמיה (33%).

האירועים החריגים הנפוצים ביותר בדרגה ¾ כללו חום נויטרופני (43% עם Quizartinib לעומת 41% עם פלסבו); נויטרופניה (18% לעומת 9%); היפוקלמיה (19% לעומת 16%); ודלקת ריאות (11% בשתי הקבוצות). אירועים חריגים היו פטאליים ב-11.3% מהחולים בזרוע Quizartinib לעומת 9.7% מאלו בזרוע הפלסבו, בעיקר בשל זיהומים.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי דחה את הטיפול ב- Quizartinib כטיפול מונותרפי במבוגרים עם AML עמיד/חוזר עם מוטציית FLT3-ITD בשנת 2019, לאחר שהיועצים האונקולוגיים סברו כי הסיכון של הטיפול עולה על התועלת במחקר קודם.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה