Hematology Other

עצימות טיפול מיצוק אינה משפיעה על תוצאות הטיפול במבוגרים עם לויקמיה מסוג AML (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hematologic Oncology)

טיפול כימותרפי אינטנסיבי למיצוק התגובה לטיפול לפני השתלת מח עצם לא הדגימה תועלת גדולה יותר מטיפול מיצוק שאינו אינטנסיבי במבוגרים עם לויקמיה מסוג AML (או Acute Myeloid Leukemia), כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hematologic Oncology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כ-60-70% מהחולים המבוגרים המופנים לטיפול אינדוקציה אינטנסיבי משיגים הפוגה מלאה; עם זאת, אין קונצנזוס באשר לטיפול מיצוק בקשישים עם AML שהשיגו הפוגה מלאה לפני השתלת מח עצם אלוגנאית.

במחקר הרטרוספקטיבי נכללו 130 חולים עם AML בגילאי 60 שנים ומעלה, אשר עברו השתלת מח עצם בין 2007 ועד 2017. כל החולים השיגו הפוגה מלאה ראשונה לאחר טיפול אינדוקציה אינטנסיבי.

החוקרים מדווחים כי 68 חולים (52.3%; גיל חציוני של 63 שנים) עברו טיפול מיצוק אינטנסיבי לפני השתלת מח עצם אלוגנאית ו-62 חולים (47.7%; גיל חציוני של 66 שנים) השימו טיפול מיצוק שאינו אינטנסיבי.

בשיעור גבוה יותר של חולים לאחר טיפול מיצוק אינטנסיבי תועדה מחלה בעלת פרופיל סיכון חיובי (10% לעומת 2%), בינוני (43% לעומת 32%) או שלילי (31% לעומת 29%), על-פי קריטריוני ה-European LeukemiaNet משנת 2017. החוקרים לא הצליחו לאסוף נתונים אודות 37% מהחולים שקיבלו טיפול מיצוק שאינו-אינטנסיבי ואודות 16% מאלו שהשלימו טיפול מיצוק אינטנסיבי.

מרווח הזמן מהאבחנה ועד להשתלה היה דמה בשתי הקבוצות, כמו גם סוג התורמים.

שיעורי הישרדות ללא הישנות הוגדרו כתוצא העיקרי של המחקר.

לאחר חציון מעקב של 52.2 חודשים, החוקרים לא זיהו הבדלים בשיעורי הישרדות ללא-הישנות בין חולים בזרוע טיפול מיצוק אינטנסיבי ואל ובזרוע טיפול מיצוק שאינו אינטנסיבי (51% לעומת 50%). עם זאת, שיעורי הישרדות ללא-הישנות לאחר שנתיים היו שונים משמעותית בין חולים עם פרופיל סיכון חיובי או בינוני ובין אלו עם פרופיל סיכון שלילי (56% לעומת 34%, p=0.01).

מהנתונים עולה כי לא תועדו הבדלים בשיעורי תמותה ללא-הישנות מחלה לאחר שנתיים בין חולים בזרוע טיפול מיצוק אינטנסיבי ואלו בזרוע טיפול מיצוק שאינו אינטנסיבי (27% לעומת 16%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי לטיפול מיצוק אינטנסיבי אין יתרון על-פני טיפול מיצוק שאינו אינטנסיבי בחולים מבוגרים עם AML.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hematologic Oncology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה