Hematology Other

עדויות עולם-אמיתי תומכות ביעילות ובטיחות Rivaroxaban למניעת הישנות תרומבואמבוליזם ורידי בחולי סרטן (J Clin Med)

במאמר שפורסם בכתב העת J Clinical Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Rivaroxaban (קסרלטו) במינון נמוך מהווה טיפול בטוח ויעיל בחולים עם מחלות ממאירות הנדרשים לטיפול למניעת הישנות תרומבואמבוליזם ורידי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אופן הטיפול למניעת הישנות תרומבואמבוליזם ורידי מהווה אתגר קליני ללא מענה בחולי סרטן. הנחיות בינלאומיות מספקות המלצות מותנות בלבד ואינן מפרטות איזה נוגד-קרישה ומהו המינון המומלץ במקרים אלו. בשנתיים האחרונות נעשה שימוש ב- Rivaroxaban במינון נמוך למניעת הישנות תרומבואמבוליזם ורידי בחולי סרטן והם מציגים את נתוני עולם-אמיתי של תוצאות טיפול זה.

מדגם המחקר כלל את כל חולי הסרטן אשר השלימו לפחות שישה חודשי טיפול נוגד-קרישה במינון מלא לטיפול בתרומבואמבוליזם ורידי, לפני קבלת מרשם לטיפול ב- Rivaroxaban במינון נמוך (10 מ”ג פעם ביום) למניעה שניונית של תרומבואמבוליזם ורידי. היעילות והבטיחות של משטר טיפול זה נבחן במונחים של הישנות תרומבואמבוליזם ורידי, אירועי דמם מג’ורי ואירועי דמם לא-מג’ורי אך בעל חשיבות קלינית.

מדגם המחקר כלל 106 חולי סרטן (גיל חציוני של 60 שנים), מהם 87 חולים עם ממאירות גרורתית. בשישה חולים (5.7%) היה ידוע על גרורות מוחיות.

לאורך חציון מעקב של 333 ימים, שיעורי היארעות הישנות תרומבואמבוליזם ורידי עמדו על 3.8% (רווח בר-סמך 95% של 1.0-9.4%), עם שיעורי הישנות של 4.0 מקרים ל-100 שנות-אדם (רווח בר-סמך 95% של 1.1-10.2).

מהנתונים עולה כי לא תועדו אירועי דמם מג’ורי (0%) ותוארו שלושה מקרים של אירועי דמם לא-מג’ורי בעל חשיבות קלינית (2.8%, רווח בר-סמך 95% של 0.6-8.1).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Rivaroxaban במינון נמוך למניעת הישנות תרומבואמבוליזם ורידי בחולי סרטן וקוראים להשלים מחקרים גדולים יותר בנושא.

J Clin Med, Oct 9, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה