Hematology Other

יתרונות טיפול CAR-T בחולים עם הישנות לויקמיה לאחר-השתלה (מתוך כנס ה-European CAR T-cell Meeting)

בחולים עם הישנות B-Cell ALL (או Acute Lymphoblastic Leukemia) לאחר השתלת מח עצם תועדה תוצאות טובות יותר לאחר טיפול CAR-T (או Chimeric Antigen Receptor T-cell) בהשוואה לטיפולים חליפיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-European CAR T-cell Meetingמ מטעם ה-European Society for Blood and Marrow Transplantation – European Hematology Association.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי באופן היסטורי, ההישרדות של מבוגרים עם הישנות B-Cell ALL לאחר השתלת מח עצם היא נמוכה. עם זאת, טיפול CAR-T עשוי לשפר את תוצאות הטיפול בחולים אלו.

מאחר ואין מחקרים להשוואת טיפול CAR-T אל מול טיפולים חדשים אחרים כנגד B-Cell ALL, החוקרים התבססו על נתוני עולם-אמיתי להערכת היעילות והתוצאות לש טיפולים אלו בחולים עם לויקמיה לאחר השתלת מח עצם אלוגנאית בשישה מרכזי השתלה גדולים בבריטניה.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 123 חולים, 93 מהם עם נתונים זמינים לניתוח סטטיסטי (חציון מעקב של 24.8 חודשים).

מבין 93 החולים הזמינים להערכה, 17 טופלו ב-CAR-T ו-75 קיבלו טיפול אחר, כולל מעכבי טירוזין קינאז, טיפול תומך/פליאטיבי, Inotuzumab, Blinatumomab, טיפול כימותרפי אינטנסיבי והשתלת מח עצם.

מניתוח הנתונים עולה כי חציון מרווח הזמן מהישנות מחלה עד לטיפול עמד על 2.8 חודשים בחולים שקיבלו טיפול CAR-T ועל 0.32 חודשים באלו שקיבלו טיפולים אחרים. בחולים שטופלו ב-CAR-T גם תועד יתרון הישרדותי משמעותי עם חציון הישרדות כוללת של 31 חודשים לעומת 6.4 חודשים וחציון הישרדות ללא-התקדמות מחלה של 16.7  חודשים לעומת 3.7 חודשים.

העדיפות הברורה של טיפול CAR T מבחינת הישרדות ללא-התקדמות מחלה והתקדמות כוללת תומכת  בפיתוח טיפולי CAR T נוספים לחולים אלו, כאשר יש מקום לשיפור נוסף על-מנת להביא לתוצאות טובות יותר.

מתוך כנס ה-European CAR T-cell Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה