Hepatitis Other

מעכבי בקרה חיסונית מדכאים שכפול נגיף HCV בחולים עם גידולים סולידיים (Am J Gastroenterol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול במעכבי בקרה חיסונית בחולים עם גידולים סולידיים עשוי להביא לעיכוב שכפול נגיף HCV (או Hepatitis C Virus) עם ריפוי נגיפי, ללא טיפול בתרופות בעלות פעילות ישירה כנגד הנגיף.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה על הנגיף והבטיחות של מעכבי בקרה חיסונית בחולים עם זיהום כרוני בנגיף HCV. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה והבטיחות של מעכבי בקרה חיסונית בנשאי HCV עם גידולים סולידיים.

מדגם המחקר כלל נשאי HIV עם גידול סולידי אשר קיבלו טיפול במעכבי בקרה חיסונית בין אפריל 2016 ועד ינואר 2022. התוצאים העיקריים כללו את השינוי בעומס הנגיפי של HCV בדם (עיכוב HCV, רה-אקטיבציה של HCV) ואת הבטיחות של מעכבי בקרה חיסונית.

מדגם המחקר כלל 52 חולים עם גידולים סולידיים שקיבלו טיפול במעכבי בקרה חיסונית. רוב המשתתפים היו גברים (41 חולים, 79%), ללא שחמת כבד (34 חולים, 65%) ועם זיהום בגנוטיפ 1 (40 חולים, 77%).

בארבעה חולים (7.7%) תועד עיכוב HCV בזמן טיפול במעכבי בקרה חיסונית, כולל חולה אחד בו לא הייתה עדות לנגיף בדם לאחר שישה חודשים, למרות שלא קיבל טיפול בעל פעילות ישירה כנגד הנגיף

שני חולים אובחנו עם רה-אקטיבציה של HCV, בשני המקרים זו תוארה תחת טיפול לדיכוי חיסוני בשל השפעות רעילות של מעכבי בקרה חיסונית.

תופעות לוואי תועדו ב-36 חולים (69%), כאשר 39 מבין 47 האירועים החריגים (83%) היו בדרגה 1-2. אירועים חריגים בדרגה 3-4 תועדו ב-8 חולים (15%) ובכל המקרים, אלו יוחסו למעכבי בקרה חיסונית ולא ל-HCV.

לא תועדו מקרים של כשל כבדי או תמותה עקב בזיהום ב-HCV.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול במעכבי בקרה חיסונית כנגד גידול סולידי עשוי להביא לריפוי נגיפי בנשאי HCV. רה-אקטיבציה של HCV תוארה בעיקר בחולים תחת טיפול לדיכוי חיסוני כנגד השפעות רעילות של מעכבי בקרה חיסונית. הטיפול במעכבי בקרה חיסונית בטוח בנשאי HCV עם גידולים סולידיים ואין מקום להתייחס לזיהום כרוני בנגיף כהתוויית-נגד לטיפול זה.

Am J Gastroenterol, Jun 13, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה