Hepatitis Other

משלב Sofosbuvir/Velpatasvir עם Tenofovir Alafenamide יעיל כנגד זיהום משולב ב-HBV ו-HCV (מתוך כנס ה-The Liver Meeting)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס The Liver Meeting עולים שיעורי תגובה נגיפית ממושכת גבוהים עם משלב Sofosbuvir/Velpatasvir (אפקלוזה) עם Tenofovir Alafenamide (ומלידי) במשך 12 שבועות כנגד זיהום משולב בנגיפי HCV ו-HBV.  יתרה מזאת, לא תועדו מקרים של רה-אקטביציה של HBV DNA במהלך תקופת הטיפול.

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, להערכת הבטיחות והיעילות של משלב Sofosbuvir/Velpatasvir עם Tenofovir Alafenamide יעיל ב-60 מטופלים מסין עם זיהום משולב בנגיפי HCV ו-HBV.

המשתתפים סווגו לקבוצת חולים ללא שחמת כבד (47 חולים) ושחמת כבד מפוצה (13 חולים) וטופלו ב-Tenofovir Alafenamide למשך שבעה חודשים, מתחילת המחקר עד לשבוע 28, ו- Sofosbuvir/Velpatasvir ניתן למשך שלושה חודשים, משבוע 4 עד שבוע 16.

תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי תגובה נגיפית ממושכת 12 שבועות לאחר הפסקת Sofosbuvir/Velpatasvir.

מהתוצאות עולה כי שיעורי תגובה נגיפית ממושכת הכוללים עמדו על 98.3% לאחר 12 שבועות מהפסקת טיפול, כאשר רק בחולה אחד ללא שחמת כבד תועדה הופעה של HCV RNA.

בתחילת המחקר, ב-28 חולים הייתה עדות ל-HBV DNA, זאת בהשוואה לשני חולים בלבד לאחר 28 שבועות. יתרה מזאת, לא תועדו מקרים של רה-אקטיבציה של HBV DNA במהלך הטיפול. במרבית החולים לא תועדו אירועים חריגים משמעותיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על יעילות גבוהה ובטיחות משלב Sofosbuvir/Velpatasvir עם Tenofovir Alafenamide יעיל בטיפול בחולים עם זיהום משולב בנגיף HBV ו-HCV.

מתוך כנס ה-The Liver Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה