HPV

עדויות חדשות תומכות ביעילות מנה יחידה של חיסון כנגד HPV (מתוך כנס ה-International Papillomavirus Conference)

ממחקר חדש עולה כי מנה יחידה של חיסון כנגד HPV (או Human Papillomavirus) עשויה למנוע התפתחות מקרים של סרטן צוואר הרחם על-רקע הזיהום הנגיפי ביעילות דומה לזו המתוארת בעקבות השלמת שתיים או שלוש מנות חיסון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סרטן צוואר הרחם הינו הממאירות הרביעית בשכיחות בנשים ובשנת 2020 הובילה למותן של 342,000 נשים ברחבי העולם. החיסון מונע הדבקה בזני HPV המובילים להתפתחות ממאירות. החיסון הראשון כנגד HPV אושר בשנת 2006 בארצות הברית, כאשר כיום המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ על שתיים או שלוש מנות חיסון, בתלות בגיל המטופל/ת.

הממצאים החדשים הוצגו במהלך כנס ה-International Papillomavirus Conference ומקורם ממחקר שכלל 2,275 משתתפות בגילאי 15-20 שנים מקניה. המשתתפות חולקו באקראי לקבלת אחד משלושה משטרי טיפול: מנה יחידה של החיסון כנגד שני זני HPV, מנה יחידה של החיסון כנגד תשעה זני HPV, או חיסון ביקורת. המשתתפות השלימו בדיקות סדירות לאורך שלוש שנים.

מהנתונים עולה כי החיסון כנגד שני הזנים הדגים יעילות של 98%, החיסון כנגד תשעה זנים הדגים יעילות של 96%.

בחודש דצמבר, ארגון הבריאות העולמי הפחית את ההמלצה למספר מנות חיסון כנגד HPV למנה יחידה, כאשר באותה הודעה דווח כי רק 15% מהבנות ברחבי העולם קיבלו את החיסון בשנת 2021.

בעקבות המלצת ארגון הבריאות העולמי התומכת במתן מנה יחידה של החיסון, ייתכן כי החיסון יהיה זמין יותר לנשים ובנות ברחבי העולם הודות לעלויות נמוכות יותר, הפחתת העומס לספק חיסונים והקלה על שינוע החיסונים.

לפחות 24 מדינות כבר אימצו את הגישה של מנת חיסון יחידה כנגד HPV. תוצאות צפויות מהמחקר צפויות להתפרסם במהלך שנת 2025, כולל הערכה מדעית פורמאלית של הבדלים בהגנה בעקבות מנה יחידה לעומת משלב מנות חיסון כנגד נגיף הפפילומה.

לממצאי המחקר עשויות להיות השלכות משמעותית על המאמצים להפחתת שיעורי סרטן צוואר הרחם ברחבי העולם, מאחר ומנה יחידה מפשטת את תהליך החיסון וכרוכה בעלויות נמוכות יותר.

מתוך כנס ה-International Papillomavirus Conference

לידיעה במדסקייפ

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה