HPV

גברים רבים נשאים לנגיף ה-HPV ואף לזנים האונקוגניים (BARCELONA)

מטה אנליזה שפורסמה לאחרונה וכללה 65 מחקרים שנערכו ב-35 מדינות, מצביעה על כך שכמעט שליש מהגברים מעל גיל 15 הינם נשאים לנגיף הפפילומה האנושי (HPV), וש-1 מתוך 5 הינם נשאים לזנים עם סיכון גבוה

מטה אנליזה שפורסמה לאחרונה וכללה 65 מחקרים שנערכו ב-35 מדינות, מצביעה על כך שכמעט שליש מהגברים מעל גיל 15 הינם נשאים לנגיף הפפילומה האנושי (HPV), וש-1 מתוך 5 הינם נשאים לזנים עם סיכון גבוה (HR-HPV). פרסום זה מתמקם לצד טיעונים נוספים המצודדים בחיסון עבור HPV בקרב בנים, בכדי למנוע סוגי סרטן מסוימים. “תוצאות המחקר תומכות בכך שגברים הפעילים מינית, ללא קשר לגילם, מהווים מקור של זיהום גניטלי ב-HPV”, כתבו החוקרים. הם הדגישו כי “הכרחי לשלב את הגברים באסטרטגיות למניעת HPV כדי להפחית תחלואה ותמותה הקשורות ל-HPV בקרב גברים, ובהמשך להביא להיעלמותו של סרטן צוואר הרחם”.

זיהום HPV הוא הזיהום הנגיפי הנפוץ ביותר בעולם המועבר במגע מיני, כך שיותר מ-200 זנים יכולים לעבור בפעילות מינית, ולפחות 12 מהם אונקוגניים. מחקרים קודמים הראו שרוב הגברים והנשים הפעילים מינית רוכשים לפחות זיהום HPV גניטלי אחד במהלך חייהם. כיום, HPV מעורב בהתפתחות סרטן צוואר הרחם, הפות והנרתיק, כמו גם סרטן הפה והלוע, המשפיעים גם על אוכלוסיית הגברים, כך שיותר מ-25% ממקרי הסרטן הנגרמים על ידי הנגיף מתרחשים בגברים.

במסגרת המטה-אנליזה הנוכחית נאספו נתונים מ-65 מחקרים שדיווחו על שיעורי זיהום בגברים הקשורים ל-HPV. יש לציין כי מחקרים שנערכו רק בקרב אוכלוסיות שנחשבו בסיכון גבוה לזיהומים המועברים במגע מיני לא נכללו במטה-אנליזה.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שהשכיחות הגלובלית של זיהום ה-HPV בקרב גברים מעל גיל 15 הינה 31% עבור כלל הזנים ו-21% עבור HR-HPV. כמו כן, שכיחות ה-HPV הייתה הגבוהה ביותר בקרב מבוגרים צעירים, כך שבגילאי 25-29, 35% מהגברים היו נשאים, ואף בקרב האוכלוסייה הצעירה ביותר, גילאי 15-19, השכיחות הייתה 28%. בשונה מכך, בקרב אוכלוסיית הנשים, שכיחות הנשאות מגיעה לשיאה זמן קצר לאחר תחילת הפעילות המינית הראשונה ויורדת עם הגיל.

כתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה