Hypertension

מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון מלווים בעליה ארוכת טווח בסיכון לאירוע מוחי ואוטם לבבי מוקדם (Neurology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Neurology עולה כי מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון מעלים בנפרד את הסיכון להופעה מוקדמת של סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים. הסיכון להופעה מוקדמת של סיבוכים אלו בקרב נשים עם משלב מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון היה דומה לזה שתואר בקרב נשים עם יתר לחץ דם על-רקע היריון בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון הינם גורמי סיכון ידועים למחלות לב וכלי דם בפני עצמם. עם זאת, אין עדויות רבות אודות ההשפעה של משלב מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון על הסיכון למחלות לב וכלי דם.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה המשולבת של מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון על הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים עד גיל 60 שנים, תוצא משולב הכולל אוטם לבבי, אירוע מוחי, או תמותה עקב אחת מאלו.

מחקר העוקבה כלל נשים מדנמרק (1996-2018) שילדו לפחות פעם אחת. המשתתפות סווגו לאחת מארבעה קבוצות: נשים ללא מיגרנה וללא יתר לחץ דם על-רקע היריון, נשים עם מיגרנה, נשים עם יתר לחץ דם על-רקע היריון, או נשים עם מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון. החוקרים בחנו את הסיכון האבסולוטי המצטבר לאורך 20 שנים להופעה מוקדמת של סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים, תוך תקנון לסיכון לתמותה מסיבות אחרות מעבר לאוטם לבבי ואירוע מוחי. קבוצת הביקורת כללה נשים ללא אבחנה של מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון.

הסיכון האבסולוטי לאחר 20 שנים להופעה מוקדמת של סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים עמד על 1.3%(רווח בר-סמך 95% של 1.2-1.3%) בנשים ללא מיגרנה וללא יתר לחץ דם על-רקע היריון, על 2.2% (רווח בר-סמך 95% של 2.0-2.4%) בנשים עם מיגרנה, על 2.8% באלו עם יתר לחץ דם על-רקע היריון ועל 3.1% בנשים עם מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון.

יחס הסיכון המתוקן להופעה מוקדמת של סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים עמד על 1.66 (רווח בר-סמך 95% של 1.50-1.84) בנשים עם מיגרנה, 2.76 (רווח בר-סמך 95% של 2.52-3.03) באלו עם יתר לחץ דם על-רקע היריון ועל 2.41 (רווח בר-סמך 95% של 1.61-3.61) בנשים עם מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון מלווים בסיכון מוגבר להופעה מוקדמת של אירוע מוחי ואוטם לבבי. הסיכון להופעה מוקדמת של סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים בנשים עם מיגרנה ויתר לחץ דם על-רקע היריון היה דומה לזה שתואר בנשים עם יתר לחץ דם על-רקע היריון בלבד.

Neurology, Jan 9, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה