Hypertension

החשיבות הפרוגנוסטית של ניטור אמבולטורי של לחץ הדם מול מדידה עצמית של לחץ הדם (J Hypertens)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Hypertension מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למדידת לחץ דם ביתית בבית וניטור אמבולטורי של לחץ הדם תוצאות דומות בחיזוי הפרוגנוזה ואמצעים אלו עדיפים על מדידת לחץ דם במרפאה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע כי ניטור אמבולטורי של לחץ הדם ומדידה עצמית ביתית של לחץ הדם עדיפים על מדידת לחץ דם במרפאה לחיזוי הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים. עם זאת, לא ידוע אם לניטור אמבולטורי של לחץ הדם יכולת חיזוי פרוגנוסטית טובה יותר ממדידת לחץ דם ביתית.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית במטרה לזהות מחקרים שבחנו את תוצאות ניטור אמבולטורי של לחץ דם ומדידת לחץ דם ביתית עצמית באותה אוכלוסייה. מטה-אנליזה שימשה להערכת הסיכון לתוצא העיקרי של כל אמצעי מדידת לחץ דם בכל מחקר. הניתוח העיקרי של הנתונים כלל השוואה של הערכות מדידת לחץ דם ביתית לעומת ניטור אמבולטורי של לחץ הדם לאורך 24 שעות.

החיפוש בספרות הרפואית הוביל לזיהוי שישה מחקרים שענו על קריטריוני ההכללה בסקירה. מטה-אנליזה של חמישה מחקרים עם 4,439 משתתפים (גיל משוקלל של 57 שנים; 52% גברים) העידה על יחס סיכון של 1.36 (רווח בר-סמך 95% של 1.23-1.50) לעכל עליה של 10 מ”מ כספית בלחץ דם סיסטולי במדידה ביתית ועל יחס סיכון של 1.38 (רווח בר-סמך 95% של 1.22-1.57) בניטור אמבולטורי של לחץ הדם.

מטה-אנליזה של חמישה מחקרים העידה על יחד סיכון לכל עליה של 10 מ”מ כספית בלחץ דם סיסטולי במדידה ביתית של 1.29 (רווח בר-סמך 95% של 1.14-1.47), של 1.30 (רווח בר-סמך 95% של 1.15-1.46) לכל עליה של 10 מ”מ כספית בניטור אמבולטורי של לחץ הדם בשעות היום ויחס סיכון של 1.31 (רווח בר-סמך 95% של 1.14-1.50) בניטור לחץ דם אמבולטורי בלילה.  הנתונים אודות לחץ דם דיאסטולי היו דומים.

כל המחקרים היו בסיכון נמוך להטיה.

במחקרים להשוואת שלוש השיטות למדידת לחץ דם, מדידת לחץ דם במרפאה הדגימה את יחס הסיכון הנמוך ביותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על עדיפות ניטור אמבולטורי של לחץ הדם ומדידת לחץ דם ביתית על-פני מדידת לחץ דם במרפאה.

J Hypertens, Jan 3, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה