Hypertension

ניתוח בריאטרי ליתר לחץ דם לא מאוזן והשמנת יתר (JACC)

עבור מבוגרים עם השמנת יתר ויתר לחץ דם לא מאוזן, ניתוח בריאטרי יעיל לשליטה בלחץ דם גבוה, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology

עבור מבוגרים עם השמנת יתר ויתר לחץ דם לא מאוזן, ניתוח בריאטרי הוא אסטרטגיה יעילה ועמידה לשליטה בלחץ דם גבוה, כך עולה מנתוני מעקב של 5 שנים מניסוי GATEWAY במחקר שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology.

בניסוי, אלו שעברו ניתוח בריאטרי היו עם BMI נמוך יותר ונטלו פחות תרופות להורדת לחץ דם לאחר 5 שנים תוך שמירה על לחץ דם תקין בהשוואה לאלו שהשתמשו רק בתרופות להורדת לחץ דם.

התוצאות מראות כי “ניתוח בריאטרי ומטבולי יכול להיות יעיל מאוד בטיפול בחולים עם השמנת יתר ויתר לחץ דם בטווח הארוך”, אמר החוקר הראשי של המחקר. “המשמעות הקלינית החשובה ביותר של ניסוי זה היא שעלינו לטפל בהשמנת יתר כדי להשיג הצלחה בטיפול בחולים עם מחלות לב וכלי דם, כמו יתר לחץ דם והשמנה”, הוסיף.

ניסוי ה-GATEWAY כלל 100 מבוגרים (76% נשים) עם השמנת יתר בדרגה 1/2 (BMI, 30 עד 40; ממוצע, 37 ק”ג/מ”ר) שקיבלו לפחות שתי תרופות להורדת לחץ דם במינונים מרביים בתחילת המחקר. מחציתם הוקצו אקראית לניתוח מעקף קיבה לפרוסקופי Roux-en-Y בתוספת תרופות, ומחציתם לטיפול תרופתי בלבד. התוצא העיקרי של המחקר היה ירידה של לפחות 30% בתרופות להורדת לחץ דם תוך שמירה על לחץ דם מתחת ל-140/90 מ”מ כספית. התוצאות שלאחר חמש שנים התבססו על 37 מטופלים בקבוצת הניתוח ו-32 בקבוצת התרופות שנותרו בלבד.

לחולים שעברו מעקף קיבה הייתה ירידה של 80.7% במספר התרופות להורדת לחץ דם שהם נטלו תוך שמירה על לחץ דם של מתחת ל- 140/90 מ”מ כספית בהשוואה לירידה של 13.7% באלו שקיבלו תרופות בלבד.

לכתבה ב-medscape

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה