Hypertension

תחליף מלח הפחית את ההיארעות של יתר לחץ דם (JACC)

החלפת מלח רגיל בתחליף מלח הפחיתה את ההיארעות של יתר לחץ דם, מבלי סיכון מוגבר לתת לחץ דם, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology

החלפת מלח רגיל בתחליף מלח הפחיתה את ההיארעות של יתר לחץ דם, מבלי סיכון מוגבר לתת לחץ דם, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology.

לפי המחקר, בקרב קבוצה של מבוגרים עם לחץ דם תקין, אלו שהחליפו מלח שולחן רגיל בתחליף מלח – המורכב מ-62.5% נתרן כלורי, 25% אשלגן כלורי ו-12.5% חומרי טעם וריח – נטו ב-40% פחות לפתח יתר לחץ דם במשך תקופת מעקב של שנתיים, בהשוואה לבני גילם שהמשיכו עם מלח רגיל.

“מנקודת מבט של בריאות הציבור, תוצאות המחקר מצביעות על כך שכולם, בין אם בעלי יתר לחץ דם או ללא, יכולים להפיק תועלת מהחלפת מלח רגיל בתחליף מלח מועשר באשלגן”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “לפיכך, יש לשקול ולקדם החלפת מלח כאסטרטגיה לכלל האוכלוסייה למניעה ובקרה של יתר לחץ דם ומחלות לב וכלי דם”.

הוא הוסיף כי “בהתחשב באסטרטגיה הכושלת להפחתת צריכת המלח ברחבי העולם, החלפת מלח היא אלטרנטיבה אטרקטיבית. תעשיית המזון והרשויות צריכות להכין אסטרטגיות ליישום רחב היקף של תחליפי מלח”.

בהשוואה לקבוצת המלח הרגילה, לקבוצת תחליפי המלח הייתה היארעות נמוכה יותר של יתר לחץ דם במשך שנתיים (יחס סיכון מתואם [HR], 0.60, רווח סמך 0.39-0.92, ערך P = .02), ללא עלייה באפיזודות של תת לחץ דם (P = .76). מקו הבסיס לשנתיים, לא היה שינוי בלחץ הדם הסיסטולי/דיאסטולי הממוצע בקבוצת תחליף המלח, בעוד שקבוצת המלח הרגילה חוותה עלייה משמעותית בלחץ הדם הסיסטולי/דיאסטולי (ממוצע, 7.0/2.1 מ”מ כספית).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה