Hypoglycemia

תוספת אינסולין דטמיר לאוכלוסיה מבוגרת כתוספת לטיפולים פומיים קיימים משפרת HbA1c ללא עליה בסיכון להיפוגליקמיות חמורות או עליה במשקל (Drugs Aging)

 

ע”פ תת אנליזה של מחקר ה-SOLVE  (ר”ת של  (Study of Once daily Levemir® תוספת של אינסולין  Detemir (אינסולין דטמיר, שם מסחרי לבמיר) ,במינון חד-יומי, לטיפולים פומיים קיימים, היתה יעילה ובטוחה הן לאוכלוסיה קשישה מגיל 75 ומעלה והן לצעירה יותר .

החוקרים מציינים ברקע למחקר כי חולים קשישים נמצאים בסיכון  רב יותר לפגיעה כתוצאה מהיפוגליקמיות.

מטרת מחקר זה היתה להעריך את התגובה, לתחילת טיפול עם אינסולין דטמיר חד-יומי, בחולים בגיל מעל  75 שנים עם סוכרת סוג-2 המטופלים באמצעות  תרופה אנטי-סוכרתית אחת או יותר, במתן פומי .

לצורך כך ביצוע החוקרים תת-אנליזה, תוך שימוש בנתוני מחקר ה מSOLVE , מחקר תצפיתי בן 24 שבועות, שכלל 3,219 חוקרים ב-2,817 מרכזים מ-10 מדינות.

במהלך המחקר נשמרה פרקטיקה קלינית רגילה ללא הוספת טיפולים מטעם מינהלת המחקר.  כלל אוכלוסיית הנחקרים כללה 17,374 מטופלים , מהם  14%  היו בני 75 שנים ומעלה.  

החוקרים ריכזו מידע על בסיס עדויות/תשאול המטופלים , וכן גם אספו נתונים מהתיקים הרפואיים של המשתתפים ומיומני הניטור-העצמי שבו דיווחו על תוצאות מדידות הסוכר שלהם (במידה ונשמרו).

ערכי ה- HbA1c , בתחילת המחקר , לפני מתן תוספת האינסולין דטמיר , היה ברמה דומה אצל המשתתפים שהיו מבוגרים בגיל 75 ומעלה בהשוואה למטופלים מתחת לגיל 75 ( 8.8% + 1.5% לעומת 8.9% + 1.6% , בהתאמה).

לאחר  24 שבועות טיפול, נמצאה הפחתה בשיעור דומה ברמות ה- HbA1c  בשתי קבוצות הגיל ורמות ה-HbA1c  היו   7.6% + 1.1% ו-7.5% + 1.2%,  בהתאמה.

במהלך המחקר נמצא שאירועי היפוגליקמיה חמורה (במונחים של אירועים לשנת חולה)  ירדו  בשתי קבוצות הגיל. בקבוצה המבוגרים מ-75 שנה הירידה הייתה מממוצע של 0.057 ל-0.007 אירועים בשנה, ובקבוצה הצעירה מ-75 הירידה הייתה מממוצע אירועים של 0.042 ל-0.005 בשנה.

באשר להיפוגליקמיות מינוריות נמצאה עלייה במס’ האירועים לשנה. בקבוצת המטופלים בגיל 75 שנה ומעלה נרשמה עלייה מ  1.1 ל-2.0 במונחים של אירועים לשנת חולה ובקבוצת הגיל הצעירה יותר, עלייה מ 1.7 ל-1.8 אירועים בשנה, פר חולה.

מבחינת ההשפעה על משקל גוף נמצא שההפחתה הממוצעת במשקל היתה דומה בשתי הקבוצות: ירידה של -0.5 ק”ג ו-0.6 ק”ג בקבוצת הגיל מעל 75 ומתחת ל-75 בהתאמה.

מסקנת החוקרים היא הן בקבוצת הגיל המבוגרת יותר והן בקבוצה הצעירה יותר, מתן של תוספת אינסולין דטמיר במינון חד-יומי, כתוספת לטיפולים פומיים קיימים, היא יעילה ובטוחה. 

עוד מציינים החוקרים כי בחולים המבוגרים יותר, בני 75 ומעלה (וכזכור , הפגיעים יותר להיפוגלקמיות חמורות) , ההפחתה של 1.2% ברמת ה-  HbA1c, שהושגה כתוצאה מהוספת הדטמיר, לא לוותה בעלייה בסיכון לאירועי היפוגליקמיה חמורה או עלייה במשקל.

Drugs Aging. 2013 Mar;30(3):167-75. doi: 10.1007/s40266-013-0054-3.



הערה מטעם חברת נובו נורדסיק המשווקת את לבמיר:

“בשילוב עם תרופות לסוכרת במתן פומי או כתוספת לטיפול בלירגלוטייד, מומלץ לתת לבמיר פעם ביום.

בעת שימוש בלבמיר כחלק ממשטר מינון בזל-בולוס יש לתת לבמיר פעם או פעמיים ביום בהתאם לצרכי המטופל.

להתוויה מלאה ואופן השימוש המאושרים בישראל נא לעיין בעלון לרופא המפורסם באתר משרד הבריאות”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם מחלת לב מעלה את הסיכון לקדם רעלת היריון בנשים הרות? (Open Heart)

    האם מחלת לב מעלה את הסיכון לקדם רעלת היריון בנשים הרות? (Open Heart)

    בנשים עם אבחנה של אי-ספיקת לב לא תועד סיכון מוגבר להתפתחות קדם-רעלת היריון, אך בנשים עם מחלת מסתמים לפני ההיריון נרשם סיכון גבוה יותר משמעותית להתפתחות קדם-רעלת היריון מוקדמת ללא תלות בגורמי סיכון אחרים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Open Heart. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קדם-רעלת היריון מתועדת ב-3-5% מההריונות ברחבי העולם […]

  • חשיפה לחומר חלקיקי עדין מלווה בסיכון מוגבר לסוכרת הריונית (Eur J Public Health)

    חשיפה לחומר חלקיקי עדין מלווה בסיכון מוגבר לסוכרת הריונית (Eur J Public Health)

    במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Public Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חשיפה לחומר חלקיקי עדין לפני ההפריה ובמהלך הטרימסטר הראשון והשני מלווה בסיכון מוגבר לסוכרת הריונית, כאשר התקופה שלפני ההפריה הינה חלון הזמנים הקריטי ביותר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים להערכת הקשר בין חשיפה לחומר חלקיקי […]

  • מה בין משקל לידה נמוך ובין הפרעה בסבילות לסוכר בילדים? (Front Pediatr)

    מה בין משקל לידה נמוך ובין הפרעה בסבילות לסוכר בילדים? (Front Pediatr)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Pediatrics עולה קשר בין משקל לידה נמוך ובין סיכון מוגבר להפרעה סבילות לסוכר, בהשוואה לתינוקות שנולדו במשקל תקין או גבוה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו אפשרות לקשר בין הופעת סוכרת ובין משקל לידה תקין. עם זאת, ישנם מחקרים סותרים אודות הקשר בין משקל לידה […]

  • עדויות חדשות תומכות במשלב מעכבי SGLT2 עם אנטגוניסט לקולטן לגלוקגון בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

    עדויות חדשות תומכות במשלב מעכבי SGLT2 עם אנטגוניסט לקולטן לגלוקגון בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

    במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מתן אנטגוניסט לקולטן לגלוקגון משפר את השפעות הטיפול במעכבי SGLT-2 בחולים עם סוכרת מסוג 1. הטיפול המשולב מלווה בשיפור האיזון הגליקמי לצד הפחתת מינוני אינסולין. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של הוספת מעכב SGLT-2 עם אנטגוניסט לקולטן לגלוקגון […]

  • מה בין ריכוז המוגלובין מסוכרר ובין הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית במבוגרים ללא סוכרת? (J Am Hear Assoc)

    מה בין ריכוז המוגלובין מסוכרר ובין הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית במבוגרים ללא סוכרת? (J Am Hear Assoc)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association עולה כי הן בגברים והן בנשים, ריכוז המוגלובין מסוכרר של 6.0% ומעלה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה קרדיווסקולארית ותמותה. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין ריכוז המוגלובין מסוכרר ובין התפתחות מחלות לב וכלי דם בגברים ובנשים ללא היסטוריה של סוכרת או מחלות […]

  • תוצאות מבטיחות לטיפול פומי כנגד בצקת מקולארית על-רקע סוכרת (מתוך הודעת חברת Rezolute)

    תוצאות מבטיחות לטיפול פומי כנגד בצקת מקולארית על-רקע סוכרת (מתוך הודעת חברת Rezolute)

    מתוצאות מחקר בשלב 2 להערכת RZ402, טיפול פומי אפשרי לבצקת מקולארית על-רקע סוכרת, עולה כי הטיפול הניסיוני ענה על התוצאים העיקריים של בטיחות והפחתת עובי בתת-שדה מרכזי, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם Rezolute. המחקר הרב-מרכזי, אקראי, מבוקר-פלסבו, כלל 94 חולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית בדרגה קלה-עד-בינונית שקיבלו עד שלוש זריקות […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    לפניכם מפגש רביעי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הרביעי עוסק בטכנולוגיות בסוכרת. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו […]

  • הערכת הסיכון לסוכרת במהלך ולאחר הריון בנשים עם פרולקטינומה (J Clin Endocrinol Metab)

    הערכת הסיכון לסוכרת במהלך ולאחר הריון בנשים עם פרולקטינומה (J Clin Endocrinol Metab)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי רמות פרולקטין נמוכות לפני היריון עלולות להשפיע לרעה על ריכוז סוכר בדם בצום במהלך היריון וכי משך ומינון הטיפול ב-Cabergoline עלולים להשפיע על הסבילות לסוכר בטווח הארוך. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרולקטין הוא הורמון בעל השפעה משמעותית של משק סוכר […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה