Hypoglycemia

השוואת היעילות והסבילות של טרגלודק לעומת תכשירי אינסולין ארוך-טווח אחרים בחולים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2 (Clin Ther)

אינסולין

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Therapeutics מדווחים חוקרים מסין על תוצאות סקירה שיטתית חדשה להשוואת הטיפול ב-Insulin Degludec (טרגלודק) אל מול אנאלוגים ארוכי-טווח אחרים של אינסולין בזאלי בחולים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2, מהן עולה כי הטיפול בטרגלודק מלווה בריכוז נמוך יותר משמעותית של ערכי סוכר בצום ובשכיחות נמוכה יותר של אירועי היפוגליקמיה בכלל ואירועי היפוגליקמיה לילית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את היעילות והסבילות של אינסולין טרגלודק אל מול אנאלוגים ארוכי-טווח אחרים של אינסולין, כולל Insulin Glargine ו-Insulin Detemir, בחולים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed, Web of Science, Cochrane Library ו-EMBASE לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת טרגלודק אל מול תכשירי אינסולין ארוך-טווח אחרים לטיפול בסוכרת מסוג 1 או מסוג 2, אשר פורסמו לפני 21 באוגוסט, 2022. תוצאי היעילות כללו את השינוי מתחילת המחקר בריכוז המוגלובין מסוכרר ורמות סוכר בדם בצום. תוצא הסבילות כלל את שכיחות אירועי היפוגליקמיה לאורך תקופת הטיפול.

הסקירה כללה נתונים אודות 19,048 חולים מ-20 מחקרים.

לא תועדו הבדלים משמעותיים בירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר בין מטופלים בטרגלודק לעומת תכשירי אינסולין בזאלי אחרים בחולים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2.  עם זאת, הירידה בריכוז סוכר בדם בצום הייתה גדולה יותר עם טרגלודק (ירידה של 6.66  מ”ג/ד”ל, p≤0.001).

לאורך תקופת הטיפול בכל המחקרים הזמינים, יחס שיעור אירועי היפוגליקמיה בכלל ואירועי היפוגליקמיה לילית היה קטן יותר משמעותית עם טרגלודק לעומת Insulin Glargine או Insulin Detemir בחולים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2; ההבדלים בסיכון לאירועי היפוגליקמיה חמורה לא היו מובהקים סטטיסטית.

ממצאי המחקר מעידים כי בהשוואה לאנאלוגים ארוכי-טווח אחרים של אינסולין, טיפול בטרגלודק מלווה בריכוז נמוך יותר משמעותית של ערכי סוכר בדם בצום, עם שכיחות נמוכה יותר של אירועי היפוגליקמיה בכלל ואירועי היפוגליקמיה לילית.

Clin Ther. 2022 Nov;44(11):1520-1533

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה