Hypoglycemia

הערכת הסיכון לאירועי היפוגליקמיה בחולי סוכרת תחת טיפול בנוגדי-קרישה (Eur Heart J Cardiovasc Pharmacother)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Heart Journal: Cardiovascular Pharmacotherapy עולה כי בחולים עם פרפור פרוזדורים וסוכרת תחת טיפול בתרופות לסוכרת, טיפול נלווה בנוגדי-קרישה פומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K לווה בסיכון נמוך יותר לאירועי היפוגליקמיה חמורים, בהשוואה לטיפול משולב עם קומדין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין עדויות רבות אודות הסיכון לאירועי היפוגליקמיה חמורה בחולים עם פרפור פרוזדורים וסוכרת תחת טיפול בתרופות לאיזון רמות הסוכר בדם בשילוב עם נוגדי-קרישה פומיים.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ארציים ממאגר National Health Insurance Research Database בטאיוואן וכללו 56,774 מבוגרים שקיבלו טיפול תרופתי לסוכרת ונוגדי-קרישה פומיים בין תחילת ינואר בשנת 2012 ועד סוף דצמבר בשנת 2020. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחס שיעורי היארעות אירועי היפוגליקמיה חמורה בקרב חולים תחת טיפול תרופתי לסוכרת עם בנוגדי-קרישה פומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K לעומת קומדין.

מהנתונים עולה כי בהשוואה לטיפול תרופתי לסוכרת בשילוב עם קומדין, בקרב חולים שטופלו בנוגדי-קרישה פומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K תועד סיכון נמוך יותר משמעותית להיפוגליקמיה חמורה (יחס שיעורי היארעות של 0.73, רווח בר-סמך 95% של 0.63-0.85).

כאשר החוקרים בחנו את תוצאות כל אחד מנוגדי-קרישה פומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K הם מצאו כי בקרב מטופלים ב-Dabigatran (יחס שיעורי היארעות של 0.76, רווח בר-סמך 95% של 0.63-0.91), Rivaroxaban (יחס שיעורי היארעות של 0.72, רווח בר-סמך 95% של 0.61-0.86) ו-Apixaban (יחס שיעורי היארעות של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.57-0.89) תועד סיכון נמוך יותר משמעותית לאירועי היפוגליקמיה חמורה, בהשוואה למטופלים בקומדין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הסיכון לאירועי היפוגליקמיה חמורים בחולים עם פרפור פרוזדורים וסוכרת מסוג 2 תחת טיפול משולב בתרופות לסוכרת ונוגדי-קרישה פומיים היה נמוך יותר באלו שטופלו בנוגדי-קרישה פומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K, בהשוואה לאלו שטופלו בקומדין.

Eur Heart J Cardiovasc Pharmacother, May 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה