IBD

השוואת Adalimumab לעומת Infliximab לטיפול במחלת קרוהן לומינלית בילדים (Am J Gastroenterol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בילדים עם מחלת קרוהן הושגו תוצאות טובות לאחר שנה אחת עם טיפול ב- Adalimumab (יומירה) או Infliximab (רמיקד) כמעכב TNF ראשון. בקרב אלו שטופלו ב-Infliximab לא תועדו תוצאות טובות יותר משמעותית לעומת ילדים שטופלו ב- Adalimumab.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את נתוני עולם-אמיתי להערכת יעילות Adalimumab ו-Infliximab בילדים עם מחלת קרוהן.

מדגם המחקר כלל ילדים ממאגר Canadian Children Inflammatory Bowel Disease Network National Inception Cohort בין השנים 2014 ו-2020 אשר החלו טיפול ב- Adalimumab או Infliximab כמעכב TNF ראשון לטיפול במחלת קרוהן לומינלית. החוקרים התאימו בין ילדים שטופלו ב-Infliximab ובין אלו שטופלו ב- Adalimumab.

התוצא העיקרי לאחר שנה אחת היה הפוגה קלינית ללא טיפול בסטרואידים. תוצאים משניים לאחר שנה אחת כללו (1) משלב הפוגה קלינית ללא סטרואידים והפוגה ברמות CRP; (2) הגברת טיפול תרופתי; (3) משך הטיפול במעכב TNF.

במדגם המותאם נכללו 147 חולים שטופלו ב- Adalimumab ו-147 חולים שטופלו ב-Infliximab. מהנתונים עולה כי 92 (63%) מהמטופלים ב- Adalimumab ו-87 (59%) מהמטופלים ב-Infliximab השיגו הפוגה קלינית ללא סטרואידים לאחר שנה אחת (יחס סיכויים מתוקן של 1.4, רווח בר-סמך 95% של 0.9-2.4); 75 מבין 140 (54%) מטופלים ב- Adalimumab ו-85 מבין 144 מטופלים ב-Infliximab (59%) השיגו הפוגה קלינית ללא-סטרואידים והפוגה ברמות CRP (יחס סיכויים מתוקן של 1.0, רווח בר-סמך 95% של 0.6-1.6).

בילדים שטופלו ב- Adalimumab תועד שיעור נמוך יותר של הגברות טיפול לעומת מטופלים ב-Infliximab (14% לעומת 47%, p<0.0001).

שיעורי הפסקת טיפול במעכבי TNF עמדו על 12% בקרב מטופלים ב- Adalimumab לעומת 10% מהמטופלים ב-Infliximab (יחס סיכון מתוקן של 1.2, רווח בר-סמך 95% של 0.6-2.2).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת של Adalimumab או Infliximab כטיפול ראשון ממשפחת מעכבי TNF בילדים עם מחלת קרוהן, כאשר לא תועדה עדיפות לטיפול ב-Infliximab.

Am J Gastroenterol, March 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה