IBS

תוצאות מבטיחות ל-Rifaximin בחולים הסובלים משלשול משנית לתסמונת מעי רגיז (מתוך כנס ה-ACG)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology עולה כי טיפול יומי ב- Rifaximinלאורך שבועיים הוביל לשיפור במרקם הצואה ותדירות יציאות במבוגרים עם אירועי שלשול משנית לתסמונת מעי רגיז.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הטיפול ב- Rifaximin לשיפור תסמיני שלשול על-רקע תסמונת מעי רגיז, כולל תדירות יציאות ומרקם רך או מימי כתוצא סיום משולב.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של שני מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, בשלב 3, אשר כללו 1,258 מבוגרים עם תסמונת מעי רגיז שטופלו ב- Rifaximin במינון 550 מ”ג, שלוש פעמים ביום (624 חולים) או פלסבו (634 חולים) למשך שבועיים, לאחר מכן שלב ללא טיפול במשך ארבעה שבועות ושלב נוסף ללא טיפול במשך שישה שבועות. בקרב המשתתפים במחקר תועד מדד ממוצע להערכת מרקם הצואה של לפחות 3.5 נקודות ומדדי נפיחות ואי-נוחות בטנית שעמדו בממוצע על 2-4.5 נקודות. עוד הושלמה הערכה של תדירות יציאות יומיות.

מהנתונים עולה כי בתחילת המחקר המדדים היו דומים בזרוע ההתערבות וזרוע הפלסבו בכל הנגוע לאחוז הימים עם דחיפות ביציאות (82%), מדד ממוצע של מרקם הצואה (3.9 נקודות) ומספר תנועות מעיים ממוצע ביום. בנוסף, שיעור גדול יותר משמעותית של חולים שטופלו ב- Rifaximin הגיבו לטיפול לפי מדד התסמינים המשולב בלפחות שניים מבין ארבעת השבועות לאחר הטיפול, בהשוואה לפלסבו (47.9% לעומת 39.3%, בהתאמה).

החוקרים מדווחים עוד כי בחולים שטופלו ב- Rifaximin התגובה נשמרה לאורך לפחות שלושה מבין 6 השבועות ללא-טיפול, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (44.7% לעומת 36.1%). כאשר הושלמה הערכה שבועית, שיעור גבוה יותר של חולים שטופלו ב- Rifaximin הגיבו לטיפול התרופתי, בהשוואה לפלסבו.

ממצאי המחקר מעידים כי במבוגרים עם תסמונת מעי רגיז הסובלים משלשול, טיפול יומי במשך שבועיים ב- Rifaximin הוביל לשיפור משמעותי בתכיפות צואה ומרקם הצואה, בהשוואה לפלסבו. נתונים אלו עשויים לסייע לרופאים בהליכי קבלת החלטות אודות הטיפולים האפשריים בחולים עם תסמיני תסמונת מעי רגיז.

 

מתוך כנס ה-ACG

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה