Infertility

טיפולי פוריות עלולים להעלות את הסיכון לשבץ מוחי לאחר לידה (Journal of the American Medical Association)

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American Medical Association, מצביע על כך שטיפולי פוריות עלולות להעלות את הסיכון לשבץ מוחי ב-66% לאחר לידה

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American Medical Association, מצביע על כך שטיפולי פוריות עשויים להעלות את הסיכון לשבץ מוחי ב-66% לאחר לידה. המחקר ניתח מגוון רחב של טיפולי פוריות, בהם הזרעה תוך רחמית (IUI), טיפולי פוריות מתקדמים (ART – Assisted Reproductive Technology), שימור פוריות ועוד, ובסופו חשף סיכון מוגבר לאשפוז עקב שבץ מוחי במהלך השנה הראשונה לאחר הלידה, כאשר סיכון זה נצפה גם חודש לאחר הלידה. החוקר הראשי, קנדה ו. אננת’, סגן היו”ר לנושאים אקדמיים וראש החטיבה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה בבית הספר לרפואה, Rutgers Robert Wood Johnson, בניו ברנזוויק, ניו ג’רזי, אמר כי “ממצאי המחקר מצביעים על כך שעלינו להיות זהירים יותר באופן שבו אנו מעניקים טיפולי פוריות”.

המחקר התבסס על נתונים מ-Nationwide Readmissions Database, הכולל מידע מ-28 מדינות, בין 2010 ל-2018. במסגרתו, בדקו החוקרים את שיעורי האשפוז כתוצאה משבץ מוחי בקרב 31.34 מיליון מטופלות בארה”ב בגילאי 15-54. מתוכן, 287,813 (0.9%) עברו טיפולי פוריות ו-31.05 מיליון (99.1%) ילדו בצורה ספונטנית.

תוצאות המחקר הראו כי ישנם 37 אשפוזים עקב שבץ לכל 100,000 מטופלות בקבוצת טיפולי הפוריות לעומת 29 אשפוזים לכל 100,000 מטופלות בקבוצה השניה (עבור דימום מוחי aHR 2.02 95% CI 1.13-3.61, עבור שבץ איסכמי aHR 1.55, 95% CI 1.01-2.39). יש לציין כי הסיכון גבר ככל שחלף הזמן, במיוחד במקרה של שבץ מוחי. “עם זאת”, אמר אננת’, “המספר המוחלט של האשפוזים נותר נמוך, כפי שניתן היה לצפות”. יש לציין כי מחקר זה עשוי להצביע על קיומו של קשר אך לא על סיבתיות, משום שבאופן כללי, מטופלות עם מחלות רקע כגון השמנת יתר, סוכרת או טרום סוכרת, יתר לחץ דם והפרעות מטבוליות אחרות עלולות לסבול מבעיות פריון.

כתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה