Knee

תכנית אימונים ביתית מפחיתה כאב ומשפרת כוח ותפקוד בחולים עם כאב פטלו-פמוראלי (BMC Musculoskeletal Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Musculoskeletal Disorders עולה כי תכנית אימונים ביתית עשויה להפחית כאב, לשפר תפקוד ולהגדיל כוח שרירי ברך בחולים עם כאב פטלו-פמוראלי.

החוקרים בחנו את ההתערבות במדגם שכל 19 חולים עם כאב פטלו-פמוראלי שהשלימו שישה שבועות תכנית אימונים ביתית מותאמת עם הדרכה רפואית בעזרת תמיכה מרחוק. הם גם בחנו קבוצת ביקורת שכלל 19 חולים עם כאב פטלו-פמוראלי שקיבלו הדרכה רפואית בלבד.

התוצאים שנבחנו כללו את מדדי כאב בברך קדמית, מדד כאב לפי סולם VAS (או Visual Analog Scale) וכוח שרירים, אשר נמדד לפי שיא כוח איזוקינטי בשרירי הברכיים. החוקרים מציינים כי ההיענות של חולים בקבוצת ההתערבות לתכנית האימונים עמדה על 93%, בעוד שההיענות לתכנית ההדרכה עמדה על 89% בקבוצת ההתערבות ועל 86% בקבוצת הביקורת.

לאחר שישה שבועות מעקב, החוקרים מצאו כי בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה גדולה יותר בכאב החמור ביותר (הבדל של 19.3- נקודות בין הקבוצות, p<0.01) ובכאב עם פעילות יומיומית (הבדל בין הקבוצות של 22.9-, p<0.01), בהשוואה לחולים בזרוע הביקורת. עוד עולה מהנתונים כי בקבוצת ההתערבות תועד שיפור גדול יותר במדדי כאב ברך קדמית (הבדל בין הקבוצות של 9 נקודות, p<0.01) וכוח מיישרי הברך (הבדל בין הקבוצות של 20.1 נקודות, p<0.01), בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לא תועדו אירועים חריגים במהלך המחקר.

החוקרים כותבים כי הפחתת כאב ושיפור תפקוד הברך מהווים את שני היעדים העיקריים של תכניות שיקום עבור חולים עם כבר פטלו-פמוראלי. תרגילים ביתיים והדרכה רפואית מהווים אפשרות ישימה וטובה לטיפול בחולים עם כאב פטלו-פמוראלי.

BMC Musculoskeletal Med, Nov 18, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה