Labor

מתן Propranolol אינו מפחית את הסיכון לניתוח קיסרי במקרים של לידה ממושכת (מתוך כנס The Pregnancy Meeting)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס The Pregnancy Meeting עולה כי אין הבדל בשיעורי לידה בניתוח קיסרי בקרב נשים עם לידה ממושכת שטופלו ב-Propranolol לעומת פלסבו.

ברקע למחקר מסבירים כי קיים בסיס ביולוגי משכנע התומך בהשפעה חיובית אפשרית של Propranolol במהלך לידה וכיום התרופה משמשת בחלק מהמקומות כטיפול במקרים של עצירת לידה. עם זאת, מאחר ודרושים נתונים נוספים בנושא, הם החליטו להשלים מחקר במטרה לקבוע את יעילות Propranolol בזמן לידה ממושכת.

מדגם המחקר כלל 164 נשים בגילאי 16 שנים ומעלה, אשר היו בשבוע 36 להיריון, או מאוחר יותר, והיו בשלב לטנטי או פעיל ממושך של הלידה. המשתתפות חולקו באקראי לקבלת Propranolol דרך הוריד (84 נשים) או פלסבו דרך הוריד (84 נשים), אשר ניתנו פעם נוספת במידה והשינוי בפתיחה היה קטן מ-2 ס”מ לאחר למעלה משעתיים.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיטת הלידה, כאשר תוצאים משניים כללו את משך הלידה ומשך השלב השני של הלידה, מרווח זמן עד ללידה עם Propranolol לעומת פלסבו, היקף השימוש ב-Oxytocin ותחלואה באם וביילוד.

שיעורי ניתוח קיסרי היו דומים בין זרוע הטיפול ב- Propranolol וזרוע הפלסבו (57% לעומת 58%, בהתאמה), ללא הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעור הנשים שקיבלו שתי מנות. בנוסף, משך הלידה וכל שלב של הלידה היו דומים בין משתתפות בזרוע הטיפול ב- Propranolol ואלו בזרוע הפלסבו ונשים בשתי הקבוצות קיבלו מינונים דומים של Oxytocin.

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בתוצא המשולב של תחלואה אימהית. למרות שלא תועד הבדל מובהק סטטיסטית בשיעורי דמם לאחר-לידה, מניתוח מתוקן עלה כי Propranolol לווה בסיכון גבוה יותר לדימום לאחר לידה לעומת פלסבו (יחס סיכויים מתוקן של 2.79, רווח בר-סמך 95% של 1.06-7.33). ממצאים אלו מעלים את האפשרות כי מתן Propranolol עלול להביא לעליה בסיכון לדימום לאחר-לידה.

באשר לתוצאים ביילודים, החוקרים מדווחים כי משקל הלידה של תינוקות בזרוע ההתערבות היה גבוה יותר, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (חציון של 3,515 גרם לעומת 3,333 גרם, בהתאמה, p=0.02). יתר הממצאים לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות.

ממצאי המחקר מעידים כי אין מקום למתן Propranolol לטיפול במקרים של לידה ממושכת.

מתוך כנס The Pregnancy Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה