Laboratory Tests

בדיקה גנטית חדשה מזהה את המקור לגרורות סרטניות ממקור לא ידוע ומאפשרת התאמת טיפול אישי לחולה (הודעה מטעם אונקוטסט טבע)

מדי שנה מאובחנים בישראל כ- 1150 חולים בסרטן גרורתי ממקור לא ידוע. במצבים אלו, בהם לא ידוע מהו המקור הראשוני לגרורות הממאירות, קשה לרופא להתאים לחולה טיפול יעיל. בדיקה גנטית חדשה הנקראת CUP מבשרת על פריצת דרך בטיפול בחולים אלו. הבדיקה יכולה לזהות את האיבר בגוף שבו התפתח הגידול הראשוני וממנו התפשטו הגרורות הסרטניות, באמצעות דגימה של רקמת הגרורה והשוואת הפרופיל המולקולרי שלה למאגר קיים של פרופילים מולקולרים של גידולים. הודות לבדיקה ניתן לזהות את סוג הסרטן ולהתאים לחולה את הטיפול הנכון והמדוייק ביותר עבור הגידול המקורי והגרורות שיצר, ובכך לשפר את סיכויי ההחלמה.

שירותי בריאות כללית היא הראשונה בישראל שתממן את הבדיקה עבור מטופליה. בשלב הראשון, ייעשה הדבר במסגרת ניסוי שיתקיים בשלושה בתי-חולים: בילינסון, איכילוב וסורוקה. בניסוי ישתתפו  חולים אשר יעברו את כל הבדיקות המקובלות כיום ובנוסף יעברו את הבדיקה החדשה.

ד”ר ליאור שושן-גוטמן, מנהלת  אונקוטסט-אדבנטסט-טבע המובילה בארץ את תחום הרפואה מותאמת-אישית:

“במקרים של סרטן ממקור בלתי ידוע, לרופאים קשה לקבוע באיזה איבר החל הגידול הראשוני את התפתחותו. כתוצאה מכך הם מתקשים לבחור את הטיפול המתאים ולהעריך את תוצאות המחלה. עד היום הטיפול המקובל במקרים אלה  כלל מעבר על ההיסטוריה הרפואית, בדיקה רפואית מקיפה ובדיקות מעבדה ודימות, אך רק ב- 20% עד 30% מבדיקות אלו הממצאים נמצאים מהימנים. הבדיקה החדשה מאפשרת לבדוק את פרופיל הגן של הגרורה וכך ניתן להתחקות אחר מקור הגידול הראשוני. 

 לאחר הפענוח הגנטי של דגימה מהגידול ניתנת אבחנה מדויקת של הגידול, והתוצאות נשלחות אל הרופא המטפל ומסייעות לו להתאים את הטיפול הטוב ביותר ולהגדיל את סיכויי ההישרדות.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה