Laboratory Tests

תוצאות מבטיחות לבדיקות סקר על-סמך דגימות צואה לאבחון מוקדם של סרטן לבלב (Gut)

לבלב

במאמר שפורסם בכתב העת Gut מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בדיקת דגימת צואה להערכת הרכב המיקרוביום עשויה לסייע בזיהוי מוקדם של מקרים של סרטן לבלב.

החוקרים בחנו דגימות רוק וצואה ממחקר מקרה-ביקורת מספרד שכלל 57 מקרים חדשים, 50 ביקורות ו-29 חולים עם דלקת לבלב כרונית בשלב הגילוי, כמו גם 76 מקרים ממחקר מקרה-ביקורת בשלב הוולידציה.

מהנתונים עולה כי הערכת הרכב המיקרוביום בדגימת צואה הדגים תוצאות טובות יותר משמעותית מבדיקות המבוססות על הרוק, כאשר דגימות צואה הדגימו שטח מתחת לעקומת ה-ROC (Receiver Operating Curve) של 0.84 במדגם הספרדי, על-סמך סדרה של 27 זנים מיקרוביאליים. לאחר שילוב נתוני המיקרוביום עם ריכוזי CA 19-9, סמן מאושר ופחות ספציפי לאבחנת סרטן לבלב, השטח מתחת לעקומת ה-ROC השתפר ל-0.94.

החוקרים אישרו את התוצאות החיוביות של הכלי החדש במדגם גרמני של חולים עם סרטן לבלב, כאשר השטח מתחת לעקומת ה-ROC עמד על 0.83 והממצאים אישרו את ספציפיות הבדיקה לאבחנת סרטן לבלב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חותמת המיקרוביום בצואה עשויה לסייע בזיהוי מקרים של סרטן לבלב עם ספציפיות גבוהה ולהוות כלי משלים לסמנים הזמינים כיום, לצד שיפור מאזן עלות-תועלת של בדיקות סקר לאבחון ומעקב אחר סרטן לבלב.

Gut 20222

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה