Laboratory Tests

הבדלים על-רקע אתני בשכיחות נוגדנים כנגד פוספוליפידים בחולי לופוס (Ann the Rheumatic Dis)

השכיחות של רמות בעלת משמעות קלינית של נוגדנים כנגד פוספוליפידים נמוכה משמעותית בקרב מטופלים אפריקאים-אמריקאים עם לופוס, בהשוואה לחולים מרקע אתני וגזעי אחר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

החוקרים בחנו את הנתונים משבעה מדגמים של חולי לופוס שכללו למעלה מ-2,500 חולים במטרה לקבוע את שיעורי ההימצאות הכוללים של נוגדנים כנגד פוספוליפידים, וכן את ההבדלים בשיעורי ההימצאות לפי גזע.

רמות נוגדנים משמעותיות קלינית הוגדרו בנוכחות נוגדני LAC (או Lupus Anticoagulant) ו/או טיטר בינוני-עד-גבוה של נוגדני IgG/IgM של aCL (או Anticardiolipin) ו/או טיטר בינוני-עד-גבוה של נוגדני IgG/IgM של aβ2GPI (או Anti-β2 Glycoprotein I).

שכיחות נוגדנים אנטי-פוספוליפידים בטיטר בינוני-עד-גבוה בחולים עם לופוס במדגמים שונים נעה בין 3% עד 7%. בהשוואה לאסיאתיים, היספאניים ולבנים, השיעור הכולל של ריכוז משמעותי קלינית של נוגדני IgG או IgM של aCL, נוגדני IgG או IgM של aβ2GPI היו נמוכים יותר משמעותית באפריקאים-אמריקאים. מגמות אלו תועדו בכל שבעת המדגמים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הגורמים הגנטיים והסביבתיים התורמים לשונות זו, כאשר התוצאות עשויות לסייע בניהול מחקרים קליניים ובטיפול בחולים.  הם ממליצים כי מחקרים להערכת טיפולים חדשים כנגד לופוס ותסמונת אנטי-פוספוליפידים יכללו חולים מרקע אתני וגזעי שונה במטרה לבחון הבדלים אפשריים בתגובה לטיפול.

Ann the Rheumatic Dis, Oct 24, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה