Laboratory Tests

רמות חומצה אורית בדם עשויות לנבא את הסיכון לסוכרת הריונית (Diabetol Int)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetology International מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי רמות חומצה אורית בדם במהלך ששת החודשים הקודמים להיריון עשויות לשמש כסמן המנבא את הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית בעתיד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי על-רקע עליה בשיעורי הימצאות השמנה, גיל מתקדם בעת היריון ראשון, דיאטה עתירת קלוריות ומאכלים מעובדים, צריכת שומן רווי, וכן אורח חיים יושבני ואירועי דחק, ישנה עליה בשיעורי סוכרת הריונית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את הערך המנבא של רמות חומצה אורית בדם לפני היריון בניבוי הופעת סוכרת הריונית.                                             

המחקר הרטרוספקטיבי כלל נשים מעל גיל 18 שנים, שהיו בשבועות 24-28 להיריון. כל המשתתפות במחקר השלימו הערכה לסוכרת הריונית על-פי הנחיות האגודה האמריקאית לסוכרת וסווגו לקבוצת מקרים וביקורות. הם אספו את כל הנתונים במהלך ששת החודשים שקדמו להריון, כולל רמות חומצה אורית בדם, לחץ דם ועוד.

החוקרים מדווחים כי המחקר כלל 454 נשים ללא סוכרת הריונית ו-458 נשים עם סוכרת הריונית. ריכוז חומצה אורית ממוצע בדם עמד על 4.47 מ”/ד”ל בנשים עם סוכרת הריונית, לעומת 3.7 מ”ג/ד”ל בנשים ללא סוכרת הריונית (p=0.001). מניתוח סטטיסטי עלה כי היארעות סוכרת הריונית בנשים עם רמות חומצה אורית בדם בטווח 4.1-5 מ”ג/ד”ל הייתה גבוהה פי 2.46 לעומת נשים עם ריכוזי חומצה אורית נמוכים מ-3 מ”ג/ד”ל, באלו עם ריכוז חומצה אורית בטווח 5.1-6 מ”ג/ד”ל הסיכון לסוכרת הריונית היה גבוה פי 3.42 ובאלו עם רמות גבוהות מ-6 מ”ג/ד”ל הסיכון היה גבוה פי 4.9, בהשוואה לנשים עם רמות חומצה אורית נמוכות מ-3 מ”ג/ד”ל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על החשיבות האפשרית של רמות חומצה אורית בדם בניבוי הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית.

Diabetol Int, Sep 14, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה