Laboratory Tests

הקשר בין כמות המונוציטים לפרוגנוזה קרדיווסקולרית בחולי סוכרת (-Circulation Research)

סוכרת DIABETES
כמות משמעותית של מונוציטים לא מתפקדים עשויה להעיד על פרוגנוזה קרדיווסקולרית לקויה בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Circulation Research

כמות משמעותית של מונוציטים לא מתפקדים עשויה להעיד על פרוגנוזה קרדיווסקולרית לקויה בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Circulation Research.

לחולים עם סוכרת מסוג 2 יש בערך פי שניים יותר סיכון לאירוע קרדיווסקולרי הקשור לטרשת עורקים, כגון התקף לב או שבץ, במהלך חייהם. לפי מחבר המחקר, “בדרך כלל קשה מאוד לחזות את הסיבוכים הללו בחולי סוכרת והם קשורים במיוחד לדלקת בחולים האלה. לכן, ביקשנו לכמת את הדלקת הזו”.

צוות המחקר עבד עם שלוש קבוצות של מטופלים. הראשונה המורכבת מ-672 חולים עם סוכרת מסוג 2, גויסה ממחלקות הסוכרת של בתי החולים Lariboisière וביצ’ט קלוד ברנרד בצרפת. קבוצה זו אפשרה לחוקרים להוכיח שככל שמספר המונוציטים במחזור הדם גבוה יותר, כך גדל הסיכון לאירועים קרדיו-וסקולריים, ללא תלות בגיל ומשך הסוכרת. תצפית זו אושרה באמצעות קבוצה שנייה שכללה 279 חולים עם סוכרת מסוג 2. החוקרים ביצעו אנליזה מולקולרית של מונוציטים במחזור הדם בשתי הקבוצות הללו והדגימו תת-סוגים של מונוציטים דומיננטיים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון קרדיווסקולרי גבוה. לפי עורך המחקר, “המונוציטים שנמצאו היו עם תפקוד לקוי עקב בעיה במיטוכונדריה”.

כדי להבין טוב יותר כיצד ניתן להשתמש בתוצאות הללו כדי לחזות סיכון קרדיווסקולרי, הצוות שיתף פעולה עם עמיתים מבית החולים האוניברסיטאי של נאנט ובחנו קבוצה שלישית שכללה 757 חולים עם סוכרת מסוג 2. “ערכנו מחקר אורך על ידי מעקב אחר חולים אלה במשך 10 שנים וכימות האירועים הקרדיווסקולריים ומקרי המוות”, אמר מחבר המחקר. רמות המונוציטים במחזור הדם היו מתואמים עם התרחשות התקפי לב או שבץ מוחי. החוקרים הבחינו שלחולים עם סוכרת מסוג 2 עם ספירת מונוציטים מעל סף מסוים (0.5 × 10^9/L) היה סיכון גבוה פי חמישה עד שבעה לאירועים קרדיווסקולריים במשך 10 שנים מאשר לאלה עם ספירת מונוציטים מתחת לסף זה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה