Leukemias

היעילות של Gilteritinib כנגד AML עמידה או חוזרת עם מוטציית FLT3 (מתוך Leukemia)

במאמר שפורסם בכתב העת Leukemia מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות נוספות התומכות ביעילות Gilteritinib (זוספטה) לטיפול בחולים עם לויקמיה מסוג AML (או Acute Myeloid Leukemia) חוזרת או עמידה עם מוטציית FLT-3.

במסגרת מחקר עולם-אמיתי החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של Gilteritinib ב-167 חולים עם לויקמיה מסוג AML עמידה או חוזרת עם מוטציית FLT3. מבין אלו, 140 חולים קיבלו Gilteritinib כתכשיר יחיד, כולל 67 חולים שטופלו בעבר בכימותרפיה אינטנסיבית ו-Midostaurin.

ההבדלים העיקריים במאפייני החולים במחקר זה לעומת מחקר ADMIRAL היה מדד ECOG של 2 ומעלה (83.6% לעומת 16.3%), מוטציית FLT3-TKD (21.0% לעומת 8.5%), כשל טיפול אינדוקציה ראשוני (15% לעומת 40%) וקו טיפול (מעבר לקו טיפול שני ב-37.1% לעומת 0%).

שיעורי הפוגה מלאה משולבת, למעט הפוגה לאחר השתלת תאי גזע, היו דומים ועמדו על 25.4% בחולים שטופלו ב- Gilteritinib כתכשיר יחיד ועל 27.5% באלו שטופלו בעבר בכימותרפיה אינטנסיבית ו-Midostaurin. חציון ההישרדות הכוללת בשתי הקבוצות היו דומה ועמד על 6.4 חודשים ו-7.8 חודשים, בהתאמה.

מניתוח רב-משתני לזיהוי גורמים פרוגנוסטיים נמצאה השפעה על ההישרדות הכוללת של מין נקבה (יחס סיכון של 1.61), פרופיל סיכון ציטוגנטי גבוה (יחס סיכון של 2.52) והשתלת מח עצם אלוגנאית לאחר Gilteritinib (יחס סיכון של 0.13).

למרות שמדובר בחולים לאחר טיפולים קודמים רבים, ממצאי עולם-אמיתי זה דומים לממצאי מחקר ADMIRAL ומספקים תובנות חדשות אודות המהלך הצפוי ותמיכה בתועלת של Gilteritinib בחולים לאחר טיפול כימותרפי אינטנסיבי ו-Midostaurin ומעבר לקו טיפול שני.

 

Leukemia. 2022 Nov 14

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה