Liver Cancer

גורמי סיכון לסרטן כבד בחולים עם מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול (Eur Rev Med Pharmacol Sc)

במאמר שפורסם בכתב העת European Review for Medical and Pharmacological Sciences מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש המצביעות על מספר גורמי סיכון להתפתחות סרטן כבד בחולים עם מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשלים סקירה שיטתית והערכה כמותית של העדויות הקיימות בתקווה לזהות אוכלוסיות בסיכון גבוה להתפתחות סרטן כבד מבין החולים עם מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE, Web of Science, Cochrane Library ו-ClinicalTrials.gov שפורסמו עד פברואר 2023.

החיפוש הוביל לזיהוי 29 מאמרים שנכללו בסקירה, אשר כללו 726,656 חולים עם אבחנה של מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול.

בסיכומו של דבר, נבחנו 15 גורמי סיכון מג’וריים והחוקרים זיהו מספר גורמי סיכון מובהקים סטטיסטית: פיברוזיס כבדי מתקדם (יחס סיכויים של 6.40), סוכרת (יחס סיכויים שך 2.38), השמנת-יתר (יחס סיכויים של 1.46), יתר לחץ דם (יחס סיכויים של 1.75), גיל מתקדם (יחס סיכויים של 3.57), מין זכר (יחס סיכויים של 2.45), צריכת אלכוהול (יחס סיכויים של 2.98), עישון (יחס סיכויים של 1.44), גנוטיפ PNPLA3 (יחס סיכויים של 1.76), עליה באנזימי כבד (יחס סיכויים של 2.92), ספירת טסיות נמוכה (יחס סיכויים של 4.61) ורמות אלבומין נמוכות (יחס סיכויים של 2.11).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון גורמי סיכון נוספים להתפתחות ממאירות של הכבד באוכלוסיית חולים זו.

Eur Rev Med Pharmacol Sci, Dec 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה