Lupus

עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות טיפול ארוך-טווח ב-Voclosporin כנגד Lupus Nephritis (מתוך Arthritis Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות חדשות התומכות בבטיחות ויעילות ארוכת-טווח של Voclosporin לטיפול ב-Lupus Nephritis לאורך שלוש שנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Voclosporin הינו מעכב קלצינאורין חדש המאושר בארצות הברית ולאחרונה אושר גם באירופה, לטיפול במבוגרים עם Lupus Nephritis פעילה בשילוב עם טיפול לדיכוי חיסוני. לטיפול התרופתי פרופיל מטבולי חיובי בכל הנוגע להשפעתו על פרופיל השומנים ומשק הסוכר בדם, עם פרופיל פרמקוקינטי ידוע וללא צורך בניטור רמות תרופה, כפי שנדרש עם תרופות אחרות ממשפחת מעכבי קלצינאורין.

להמשך הערכת ההשפעה ארוכת הטווח של Voclosporin לאחר שלוש שנים בחנו החוקרים את הנתונים ממחקר AURORA 2, מחקר הארכה בשלב 3, מחקר כפל-סמיות, שארך 24 חודשים, והינו המשך למחקר AURORA 1, אשר נמשך 12 חודשים. חולים נכללו במחקר AURORA 2 במידה ולקחו חלק במחקר AURORA 1 והומלץ ע”י החוקרים כי ימשיכו טיפול לדיכוי חיסוני.

לאחר התחלת מחקר AURORA 2, החולים המשיכו באותם מינונים של Voclosporin שקיבלו במהלך מחקר AURORA 1 לאורך 36 חודשים. התוצאים העיקריים כללו את הבטיחות והסבילות של Voclosporin לאורך 3 שנים בחולים עם Lupus Nephritis. הם בחנו את תופעות הלוואי והמשיכו לבחון את תוצאי היעילות, כולל תגובה כלייתית חלקית, תוצאות כלייתיות טובות והתלקחויות כלייתיות ולא-כלייתיות.

מחקר AURORA 2 כלל 216 חולים, מהם 86.1% השלימו את המחקר. לפי החוקרים, לא תועדו סוגיות בטיחות לא-צפויות. בקרב חולים שטופלו ב- Voclosporin, 86% חוו תופעות לוואי, בהשוואה ל-80% מאלו בזרוע הפלסבו. בחולים שטופלו ב- Voclosporin תועד קצב פינוי גלומרולארי גבוה יותר בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (10.3% לעומת 5%, בהתאמה) ויתר לחץ דם (8.6% לעומת 7%, בהתאמה). בנוסף, בקרב חולים שטופלו ב- Voclosporin תועד שיפור פרוטאינוריה לאורך שלוש שנים (50.9% לעומת 39%, יחס סיכויים של 1.74, רווח בר-סמך 95% של 1.0-3.03), בהשוואה לזרוע הפלסבו.

הממצאים תומכים בבטיחות, סבילות ויעילות Voclosporin באוכלוסיית חולים זו, ללא סוגיות בטיחות חדשות או לא-צפויות עם הארכת תקופת הטיפול בשנתיים נוספות. החוקרים מציעים כי לתגובה הכלייתית המהירה שהושגה עם Voclosporin השלכות ארוכות-טווח.

Arthritis Rheumatol, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה