Lupus

האם טיפול ב-Hydroxychloroquine עשוי להפחית את הסיכון לקדם רעלת היריון בנשים עם לופוס? (Arthritis Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Hydroxychloroquine(פלקווניל) אינו מלווה בסיכון מופחת לקדם-רעלת היריון בנשים עם לופוס, אם כי לא ניתן לשלול השפעה של ערפלנים על הממצאים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לופוס נפוצה במיוחד בנשים בגיל הפוריות, כאשר Hydroxychloroquine הינו טיפול קו-ראשון סטנדרטי. קדם-רעלת היריון הינו סיבוך אפשרי בעד שליש מההריונות של נשים עם לופוס, אם כי ישנם הבדלים לפי היסטוריית פוריות והריונות מרובי עוברים. כעת הם ביקשו לבחון אם טיפול ב- Hydroxychloroquine בשלב מוקדם במהלך ההיריון עשוי להפחית את הסיכון לקדם רעלת היריון.

מדגם המחקר כלל 1,068 הריונות של עובר יחיד שהסתיימו בלידת חי בקרב 1,020 נשים עם לופוס (207-2016). טיפול ב- Hydroxychloroquine הוגדר כטיפול שניתן שלושה חודשים לפני הפרי לאורך הטרימסטר הראשון, כאשר ניפוקי מרשמים שימשו כסמן לנטילת התרופה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של Hydroxychloroquine על הסיכון לקדם-רעלת היריון.

מהנתונים עולה כי קדם-רעלת היריון דווח בקרוב ל-15% מההריונות. במחצית מההריונות (52%) תועד ניפוק של מרשם אחד לפחות לטיפול ב- Hydroxychloroquine.

החוקרים מדווחים כי הריונות במהלכן תועדה חשיפה ל- Hydroxychloroquineהתאפיינו בשיעור גבוה יותר של תחלואה נלווית, פעילות לופוס וטיפול ב-Azathioprine.

מהנתונים עולה כי אין עדות לקשר מובהק סטטיסטית בין טיפול ב- Hydroxychloroquine ובין קדם-רעלת היריון בנשים שלא ילדו בעבר (סיכון יחסי של 1.26, רווח בר-סמך 95% של 0.82-1.93) ובנשים עם היסטוריה של הריונות מרובים (סיכון יחסי של 1.20, רווח בר-סמך 95% של 0.80-1.70).

תקנון נוסף לערפלנים הפחית את הסיכון היחסי עוד יותר עד כדי העדר כל קשר בין הטיפול התרופתי ובין הסיכון לקדם רעלת היריון בנשים ללא הריונות קודמים (סיכון יחסי מתוקן של 1.09, רווח בר-סמך 95% של 0.68-1.76) ובנשים עם הריונות קודמים (סיכון יחסי של 1.01, רווח בר-סמך 95% של 0.66-1.53).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון בצורה מקיפה את ההשפעה האפשרית של Hydroxychloroquine על הסיכון לקדם-רעלת היריון בנשים הרות עם לופוס ובקרב אלו בסיכון מוגבר להפרעות יתר לחץ דם של היריון.

Arthritis Rheumatol, Jan 25, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה