Lymphomas

האם לתדירות בדיקות ההדמיה השפעה על הישרדות חולים עם לימפומה פוליקולארית? (מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO)

השלמת ביופסיות מח עצם ובדיקות הדמיה בתדירות נמוכה יותר מהנדרש על-פי מחקרים קליניים בחולים עם לימפומה פוליקולארית לא השפיעה על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את המחקרים מטעם ה-Alliance for Clinical Trials in Oncology שכללו 321 חולים לא-מטופלים עם לימפומה פוליקולארית בין 2008-2016, במטרה לקבוע את ההשפעה של תדירות בדיקות הדמיה פחותה מזו המבוצעת במחקרים קליניים על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם לימפומה פוליקולארית.

שני משטרי בדיקות ההדמיה ששימשו במחקר הנוכחי כללו בדיקות הדמיה בהתאם לפרוטוקול (בדיקה כל ארבעה חודשים בשנתיים הראשונות וכל חצי שנה למשך עד עשר שנים), או בדיקות הדמיה בלו”ז פחות הדוק.

החוקרים בחנו את שיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה עם שני משטרי הבדיקות באמצעות שיטות קפלן-מאייר, לאחר מכן הם קבעו את ההבדל בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה כאחוז שינוי ממשטר הביקורת בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה לאחר שנתיים.

לכן, בפועל בדיקות ההדמיה בוצעו בתדירות נמוכה במחצית. לאחר מכן, הושלמה השוואה בין שני משטרי הבדיקות של ההבדל בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שנתיים ולאחר ארבע שנים. מהנתונים עולה כי ישנם הבדלים מינימאליים ביותר בהישרדות ללא-התקדמות מחלה לאחר שנתיים או לאחר ארבע שנים עם שני משטרי הבדיקות שנבחנו. ממצאים אלו תומכים בהשלמת בדיקות ההדמיה בתדירות נמוכה יותר מזו המקובלת במחקרים קליניים.

באמצעות מחקרי סימולציה יכלו החוקרים הערכה גדולה יותר של ההבדלים הצפויים בתוצאות עם שני משטרי ההדמיה. הם בחנו שוב את הפחתת תדירות בדיקות ההדמיה ומצבו כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה היו דומים מאוד עם המשטרים השונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי ניתן לשקול הפחתת הדרישה לבדיקות הדמיה במחקרים קליניים של חולים עם לימפומה פוליקולארית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה