Lymphomas

תוצאות מבטיחות ל-Pirtobrutinib בחולים עם CLL/SLL עמיד לטיפול (N Engl J Med)

מנתונים חדשים ממחקר בשלב 1-2 עולה כי קרוב ל-3 מבין 4 חולים עם CLL/SLL (או Chronic Lymphocytic Leukemia/Small Lymphocytic Leukemia) עמידה או חוזרת הגיבו לטיפול ב- Pirtobrutinib.

מדגם המחקר כלל 317 חולים עם CLL או SLL חוזר או עמיד לטיפול אשר טופלו ב- Pirtobrutinib, מעכב ברוטון טירוזין קינאז (Bruton Tyrosine Kinase, או BTK), אך החוקרים התמקדו ב-247 החולים שכבר קיבלו לפחות מעכב BTK אחד לאורך חציון של 3 קווי טיפול קודמים.

מבין 247 חולים, קרוב ל-88% קיבלו טיפול בנוגדן כנגד CD20, 79% קיבלו טיפול כימותרפי ו-40.5% קיבלו טיפול במעכבי B-Cell Lymphoma 2. המינונים נעו בין 25 עד 300 מ”ג פעם ביום במחזורים של 28 ימים בשלב הראשון של המחקר; החולים קיבלו את המינון המומלץ של 200 מ”ג פעם ביום בחלק השני של המחקר.

חציון משך הטיפול עמד על 16.5 חודשים.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי תגובה כוללים ל- Pirtobrutinib; תוצאי סיום משניים כללו הישרדות ללא-התקדמות, הישרדות כללית ובטיחות.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים שטופלו במעכב BTK בעבר, ב-73.3% תועדה תגובה לטיפול ב- Pirtobrutinib. שיעורי התגובה עלו ל-82.2% כאשר החוקרים כללו חולים עם תגובה חלקית עם לימפוציטוזיס.

בקרב אלו שקיבלו מעכב BTK קודם, חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה עמד על 19.6 חודשים לאורך חציון מעקב של 19.4 חודשים. בקבוצה זו, שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 12 חודשים עמדו על 86% לאורך חציון מעקב של 22.6 חודשים; שיעורי ההישרדות לאחר 18 חודשים עמדו על 80.5%.

במדגם שכלל 317 חולים, תופעות לוואי נפוצות כללו זיהומים (71%), דימומים (42.6%) ונויטרופניה (32.5%), אך רק 2.7% מהחולים הפסיקו את הטיפול התרופתי בשל אירוע חריג על-רקע הטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות של Pirtobrutinib בחולים עם CLL או SLL לאחר טיפול קודם במעכב BTK. עם זאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר מהו רצף הטיפול המומלץ ולהבין את דפוסי עמידות צולבת לטיפול.

N Engl J Med, July 6, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה