Lymphomas

היעילות והבטיחות של נוגדן חד-שבטי כנגד PD-1 עם Rituximab כנגד לימפומה עמידה/חוזרת מסוג DLBCL (מתוך Eur J Haematol)

שילוב נוגדן כנגד PD-1 עם Rituximab הינה גישה בטוחה ויעילה לטיפול בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B Cell Lymphoma) חוזרת או עמידה, כך עולה מתוצאות נתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Hematology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL עמידה/חוזרת הפרוגנוזה אינה טובה ואפשרויות הטיפול מוגבלות. כעת הם מדווחים על תוצאות מוקדמות של נתוני יעילות והבטיחות משלב נוגדן חד-שבטי כנגד PD-1 עם Rituximab בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL עמידה או חוזרת.

המחקר כלל חולים ממחקר בשלב 2 וכן חולים ממחקר רטרוספקטיבי, כולם עם אבחנה של לימפומה מסוג DLBCL עמידה או חוזרת אשר קיבלו טיפול בנוגדן חד-שבטי כנגד PD-1 ו-Rituximab כל שלושה שבועות. בדיקות אימונו-היסטוכימיות, FISH וריצוף ברזולוציה גבוהה הושלמו והחוקרים בחנו גם את היעילות, הבטיחות וגורמים פרוגנוסטיים.

מדגם המחקר כלל 36 חולים (10 חולים מהמחקר הרטרוספקטיבי ו-26 חולים מהמחקר בשלב 2) אשר קיבלו לפחות מנה אחת של נוגדן חד-שבטי כנגד PD-1 בשילוב עם Rituximab.

שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 52.8%, כאשר חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה עמד על 2.8 חודשים ו-19.6 חודשים, בהתאמה. חציון משך התגובה לטיפול התרופתי עמד על 18.7 חודשים.

החוקרים מדווחים על אירועים חריגים נדירים בדרגה 3 או 4 על-רקע הטיפול.

ממצאי המחקר הצביעו על קורלציה בין מוטציות B2M ובין שיעורי הישרדות ללא-התקדמות (p=0.013) ושיעורי הישרדות כוללים (p=0.009) שהיו גרועים יותר משמעותית בחולים עם DLBCL תחת משטר טיפול זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב נוגדן חד-שבטי כנגד PD-1 עם Rituximab עשוי להוות אפשרות טיפול בטוחה ויעילה כנגד DLBCL עמידה או חוזרת.

Eur J Haematol. 2023 Jun 9

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה