Lymphomas

העדר עדות לדנ”א גידול בדם מנבא תוצאות טובות יותר בחולים עם DLBCL (מתוך כנס ה-ASCO)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology עולה כי העדר עדות לדנ”א גידול בזרם הדם מנבא הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם אבחנה של לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B Cell Lymphoma).

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 654 חולים עם מידע זמין אודות רמות דנ”א של הגידול בדם. מבין כלל המטופלים שנכללו במחקר, 57% מהחולים שטופלו במשלב Pola-R-CHP (או Polatuzumab vedotin, Rituximab, Cyclophosphamide, Doxorubicin, Prednisone) השיגו רמות לא-מדידות של דנ”א גידול בדם, כמו גם 59% מהחולים שטופלו במשלב R-CHOP (או Rituximab, Cyclophosphamide, Doxorubicin, Vincristine, Prednisone).

בכל הניתוחים הסטטיסטיים שהשלימו החוקרים הם מצאו כי בחולים שהשיגו מצב בו רמות דנ”א גידול בדם לא היו מדידות תועדו תוצאות טובות יותר מבחינת הישרדות כללית והישרדות ללא-התקדמות לאחר שלוש שנים, ללא תלות בסוג הטיפול.

החוקרים מדווחים כי העדר עדות לדנ”א גידול בדם לאחר חמישה מחזורים ובתום הטיפול ניבאו משך הישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת ארוכים יותר.

משך ההישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר בחולים עם עדות לדנ”א גידול בדם שטופלו במשלב Pola-R-CHP בהשוואה למטופלים במשלב R-CHOP הן לאחר חמישה מחזורים (יחס סיכון של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.41-1.21) והן בתום הטיפול (יחס סיכון של 0.56, רווח בר-סמך 95% של 0.32-0.98). השימוש בבדיקת PET/CT לקביעת תגובה מלאה הדגים הישרדות טובה יותר בחולים ללא עדות לדנ”א גידול בדם ותגובה מלאה בבדיקת PET/CT ושיפור הישרדות ללא-התקדמות עם משלב Pola-R-CHP לעומת משלב R-CHOP.

מעניין לציין כי בקרב חולים עם עדות לרמות מדידות של דנ”א גידול בדם בתום הטיפול,  עם תוצאה שלילית בבדיקת PET, תועדו תוצאות דומות.

ממצאים עולה מעידים על תגובה מולקולארית עמוקה יותר בקרב מטופלים ב-Pola-R-CHP.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב דנ”א תאי גידול בדם עם בדיקת PET/CT עשויה לשפר עוד את הערכת הסיכון של חולים עם לימפומה מסוג DLBCL, בפרט בקרב אלו שטופלו במשלב Pola-R-CHP.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה