Medical Technology

לטיפול בנזעי חשמל יעילות מוגבלת בחולים עם הפרעה כפייתית-טורדנית (Front Psychiatry)

היעילות של טיפול בנזעי חשמל בחולים עם הפרעה כפייתית-טורדנית היא מוגבלת, בפרט בחולים עם תסמינים עמידים לטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות פסיכיאטריות כרוניות דוגמת הפרעה כפייתית-טורדנית, כרוכות במוגבלות רבה. בחלק מהחולים לא חל שיפור בתסמינים גם עם טיפול קוגניטיבי-התנהגותי וטיפול תרופתי הולם. אין עדויות מספקות אודות התועלת של טיפל בנזעי חשמל בחולים עם הפרעה כפייתית-טורדנית.

במחקר הרטרוספקטיבי הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והמאפיינים של טיפול בנזעי חשמל בחולים עם הפרעה כפייתית טורדנית.

מדגם המחקר כלל 21 חולים עם הפרעה כפייתית-טורדנית, מהם 12 חולים (57.1%) הגיבו לטיפול בנזעי חשמל, 11 חולים (52.4%) דיווחו על תופעות לוואי והושלמו בממוצע שבעה מחזורי טיפול בנזעי חשמל.

באשר למאפיינים הדמוגרפיים, לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין שתי הקבוצות. החוקרים מציינים כי בקרב חולים שלא הגיבו לטיפול בנזעי חשמל דווח על שכיחות גבוהה יותר של דיכאון והפרעות הקשורות בסכיזופרניה, בהשוואה לחולים אשר הגיבו לטיפול הנ”ל (p=0.041).

החוקרים מסכמים וכותבים כי היעילות של טיפול בנזעי חשמל בחולים עם הפרעה כפייתית-טורדנית היא מוגבלת, בפרט באלו עם תסמינים עמידים לטיפול. יתרה מזאת, מחלות פסיכיאטריות נלוות עשויות להשפיע על היעילות של התערבות זו.

 

Front Psychiatry, Nov 9, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה