Medical Technology

תוצאות מבטיחות לטיפול לייזר שבועי בתינוקות עם כתמי פורט ויין (JAMA Dermatol)

בתינוקות עם כתמי לידה פורט ויין (Port Wine) תועדה העלמות מלאה או כמעט-מלאה עם טיפול לייזר שבועי (Pulsed Dye Laser, או PDL), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבות מוקדמת לכתמי פורט ויין בתינוקות עשויה לשפר משמעותית את התוצאות וחלק מהמחקרים הציעו כי מרווחים קצרים יותר בין טיפולי לייזר עשויים להיות יעילים יותר. בעוד שטיפול לייזר עם PDL מהווה את הגישה הטובה ביותר, מרווח הטיפול האופטימאלי טרם נקבע.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הרשומות הרפואיות של 10 תינוקות עם כתמי פורט ויין שהשלימו טיפולי לייזר שבועיים בין 2022 עד 2023 במרכז יחיד. הטיפול הותחל כאשר התינוקות היו בגיל שישה חודשים, או קודם לכן (גיל חציוני בעת התחלת טיפול של ארבעה שבועות). מבין 10 התינוקות, שמונה היו עם סוג עור I-III לפי סיווג Fitzpatrick ובשניים תועד סוג עור IV.

שני רופאי עור בחנו את התמונות שהושלמו לפני ואחרי טיפול לייזר והתוצא העיקרי היה אחוז השיפור בכתמי פורט ויין.

החוקרים מדווחים כי מבין 10 התינוקות, בשיער תועדה הסרה כמעט מלאה (76-95%) ובאחד הושגה הסרה מלאה (96-100%) של כתמי פורט ויין לאחר חודשיים בממוצע מתחילת טיפול. שיפור בולט (51-75%) בכתמי פורט ויין תועדה בשלושת החולים האחרים, אשר השיגו העלמות כמעט-מלאה עם טיפולים נוספים.

חציון משך הטיפול עמד על חודשיים(טווח, 0.2-5.1 חודשים) ונדרש חציון של שמונה טיפולים (2-20 טיפולים) להשגת היעלמות מלאה או כמעט-מלאה של הנגעים.

מהנתונים עולה כי לא תועדו אירועים חריגים, כולל שינויים פיגמנטריים, צלקות, כוויות, ארוזיות או זיהומים בעקבות הטיפולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי העדויות בסדרת המקרים הנוכחית משכנעות ויש מקום להשלים מחקרים נוספים להערכת התועלת האפשרית של התערבות זו וכן להעריך אם הפחתת תדירות הטיפול מלווה בשיפור התוצאות ומשך הטיפול הכולל.

JAMA Dermatol, April 17, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה