Melanoma & BCC

תפקחו את העיניים, הידעת? נקודת חן בעין עלולה להפוך לגידול סרני

חמישה אחוז ממקרי סרטן המלנומה מקורם בתוך העין חשיפה מוגברת לשמש עלולה לגרום לסרטן העפעפיים.

בילינסון:  נפתח מרכז ארצי ייחודי לטיפול בגידולי עיניים

ד”ר יפתח יסעור, מנהל השירות האוקולופלסטיקה: איתור הגידול בעודו קטן מונע התפתחות גרורות ומציל חיים

בבית החולים בילינסון נפתח מרכז ארצי ייחודי וכולל לטיפול בגידולי עיניים.

מרכז הגידולים  ייתן למטופל  מענה שלם  על ידי צוות רב מקצועי שילווה את המטופל מרגע כניסתו למרפאה ועד להחלמתו המלאה, כפי שמסביר ד”ר יסעור מנהל שירות האוקולופלסטיקה במערך העיניים בבילינסון: “כיום הבעיה העיקרית של מטופל עם גידול באזור העין היא שהטיפול בו מפוזר בין גורמים מטפלים רבים. לפיכך, ראינו צורך בהקמת מרכז לגידולי עיניים שיאגד תחת קורת גג אחת את האבחון, הטיפול והמעקב אחר חולים הסובלים מגידולים בעפעפיים, בארובת העין, גידולים תוך עיניים, וגידולים נוירולוגים המשפיעים על העין. מרכז הגידולים יאפשר טיפול  בסטנדרטים הגבוהים ביותר , שיינתן בצורה משולבת ומתואמת  מידי הרופאים הרבים המעורבים בטיפול במקרים אלה: רופאי עיניים, אונקולוגים, רופאי א.א.ג, נוירו-כירורגים, פלסטיקאים, רופאי כירורגית פה ולסת, פתולוגים, מומחי דימות ועוד. זהו שינוי תפיסתי שישפיע באופן ישיר על תוצאות הטיפול בחולים מורכבים אלה”.

ד”ר יסעור מסביר כי רוב המטופלים במרפאה מאופיינים על ידי גדילה איטית של גוש חיצוני הניתן לאיתור היות והם חיצונים וקלים לאיתור (חוץ עיניים באזור העפעפיים).

הבעיה העיקרית בגידולי עיניים היא איתור הגידולים התוך עיניים (בתוך גלגל העין). זאת מכיוון שרוב הגידולים התוך עיניים אינם מפריעים לראיה ואינם מורגשים כשהם קטנים.  לפיכך, ישנה חשיבות מכרעת לאיתור גידולים כבר בשלב מוקדם כפי שמסביר

ד”ר אודי רייך, רופא עיניים בכיר במערך העיניים בבילינסון שהתמחה במרכז רפואי בלונדון בתחום אונקולוגיה האופטלמולוגית : “רובנו שומרים על אורח חיים בריא אך מזניחים ביצוע בדיקת עיניים שגרתית אחת לשנה. רוב הגידולים התוך עיניים אינם מפריעים לראיה ואינם מורגשים כשהם קטנים. רק כאשר הם גדלים, הם גורמים להפרעה בראיה עקב גודלם או המצאות נוזל מתחת לרשתית. גם אז ההפרעה בראיה יכולה להיות מאוד עדינה וכמעט בלתי מורגשת, וכשאנו שמים לב לכך לרוב הגידול גדול מאוד זה מאוחר מדי.

בדיקה  פשוטה יכולה לגלות את הנגעים בשלב מוקדם והתחלתי ולהציל חיים!!! חשוב לזכור כי גידול שלא שלח גרורות מהעין אל הגוף וגודלו קטן עד בינוני, סיכויי ריפויו מעל ל 85%. בחלק מהמקרים ניתן להציל את העין ולעיתים את הראיה”.

מסיבה זו במרפאה אנו שומרים על זמינות תורים קצרה למקרים דחופים אלו.
ניתן להפנות מטופלים דרך רופא המשפחה או רופא העיניים.
נמסר על ידי ורד קויטל, דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה