Melanoma & BCC

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Nivolumab לטיפול בחולי מלנומה לאחר הסרה ניתוחית (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Nivolumab (אופדיבו) לטיפול בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אבחנה של מלנומה בשלב IIB/C לאחר הסרה ניתוחית, צעד המרחיב את ההתוויות לטיפול האימונותרפי.

בעבר אושר הטיפול ב- Nivolumabכתכשיר יחיד או בשילוב עם Ipilimumab לחולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם מלנומה גרורתית או לא-נתיחה וכטיפול משלים באלו בגילאי 12 שנים ומעלה עם מלנומה לאחר כריתה מלאה בשלב III או IV.

האישור החדש מבוסס על ממצאי מחקר CHECKMATE-76K, אשר כלל 790 חולים שחולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת Nivolumab במינון 480 מ”ג או פלסבו במתן תוך-ורידי. כל החולים במחקר היו במצב תפקודי טוב, אשר השלימו כריתה מלאה של הנגע הראשוני עם שוליים שליליים והערכת קשר זקיף הייתה שלילית במהלך 12 השבועות שקדמו להקצאה האקראית. החולים קיבלו טיפול כל ארבעה שבועות למשך עד שנה אחת או עד להישנות מחלה או רעילות שאינה מתקבלת על הדעת.

הטיפול ב- Nivolumab הפחית את הסיכון להישנות או תמותה בהיקף של 58% בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון של 0.42). שיעורי הישרדות ללא-הישנות לאחר שנה אחת עמדו על 89% עם הטיפול לעומת 79.4% בזרוע הפלסבו. חציון הישרדות ללא-הישנות לאחר חמש שנים טרם נקבע בשתי הקבוצות.

תופעות לוואי שדווחו בלפחות 20% מהחולים כללו עייפות, כאב שריר-שלד, פריחה עורית, שלשול וגרד.

המינון המומלץ של Nivolumab בחולים במשקל 40 ק”ג ומעלה הוא 480 מ”ג כל ארבעה שבועות או 240 מ”ג כל שבועיים עד להישנות מחלה או רעילות שאינה מתקבלת על הדעת למשך עד שנה אחת.  בילדים במשקל נמוך מ-40 ק”ג, המינון המומלץ הוא 3 מ”ג/ק”ג כל שבועיים או 6 מ”ג/ק”ג כל ארבעה שבועות עד הישנות מחלה או רעילות שאינה מתקבלת על הדעת למשך עד שנה אחת.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה