Menopause

צריכה ממושכת של תה ירוק עשויה להקל על תסמיני דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה (Nutrients)

תה

במאמר שפורסם בכתב העת Nutrients מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי צריכה ארוכת-טווח של תה ירוק עשויה להקל על תסמיני דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה הודות להעלאת רמות אסטרדיול בדם והפחתת תהליכים דלקתיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים לאחר-מנופאוזה סיכון מוגבר להתפתחות דיכאון על-רקע משלב גורמים חברתיים ופיזיולוגיים. תה ירוק הינו משקה עתיר בחומרים פעילים ביולוגית ולכן בעל השפעה משמעותית על מטבוליזם, דלקת ופרופיל הורמונאלי, עם השפעה מגנה אפשרית מפני דיכאון. עם זאת, אין מחקרים רבים להערכת ההשפעות של צריכת תה ירוק בנשים לאחר מנופאוזה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעות של צריכה ממושכת של תה ירוק על תהליכי דלקת, פרופיל הורמונאלי ורמות דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה. מדגם המחקר כלל 386 נשים לאחר-מנופאוזה, הן בקבוצת ההתערבות שכללה נשים ששתו תה ירוק והן בקבוצת הביקורת.

מהתוצאות עולים הבדלים משמעותיים בדרגת אינסומניה (p=0.003), חומרת דיכאון (p=0.002), מדד מסת גוף (p<0.001) בין שתי הקבוצות ולטובת אלו שצרכו תה ירוק, עם הבדלים משמעותיים ברמות אסטרדיול וסמני דלקת לפי SII (או Systemic Immune Inflammation Index) בין שתי הקבוצות. עוד עולה מהנתונים כי צריכת תה ירוק עשויה להפחית את הסיכון לדיכאון בעקבות ההשפעה של המשקה על דפוסי שינה ורמות אסטרדיול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מרמזים לתועלת אפשרית של צריכת תה ירוק להקלה על דיכאון בנשים מבוגרות דרך השפעה על רמות אסטרדיול. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון לעומק את ההשפעות של צריכת תה על המצב הנפשי.

Nutrients, Oct 25, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה