Menopause

מנופאוזה מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר לאוטם לבבי  (J Womens Health)

מנופאוזה מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר לאוטם לבבי חד בנשים מסין, ללא תלות בגורמי סיכון מסורתיים למחלת לב כלילית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מידע רב אודות ההשפעה של מנופאוזה מוקדמת על הסיכון לאוטם לבבי חד בנשים סיניות. מטרתם כעת הייתה לקבוע אם דיווח על מנופאוזה טבעית או כירורגית לפני גיל 50 שנים מלווה בסיכון מוגבר לאוטם לבבי חד ראשון בנשים מסין.

החוקרים התבססו על נתונים ממחקר INTERHEART China Study, חלק ממחקר INTERHEART העולמי, מחקר מקרה-ביקורת גלובאלי שנועד לבחון גורמי סיכון לאוטם לבבי חד ראשון ב-52 מדינות. במהלך הריאיון נאספו נתונים אודות משתנים דמוגרפיים, השכלה, רמת הכנסה וגורמי סיכון קרדיווסקולאריים.

מבין 1,771 נשים מסין, 1,563 (88.3%) דיווחו על מנופאוזה טבעית או ניתוחית. מניתוח סטטיסטי עלה כי בנשים עם מנופאוזה מוקדמת תועד סיכון גבוה יותר לאוטם לבבי חד (יחס סיכויים של 1.51, רווח בר-סמך 95% של 1.23-1.87). לאחר תקנון לגיל, אמצעי מניעת הריון, סוג מנופאוזה וגורמי סיכון מסורתיים אחרים (כולל יחס מותניים/היקף, אורחות חיים, היסטוריה של יתר לחץ דם וסוכרת, גורמים פסיכו-סוציאליים ורמות ApoB/ApoA1) הסיכון לאוטם לבבי חד נותר מוגבר משמעותית (יחס סיכויים של 1.36, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.79).

הסיכון המיוחס לאוכלוסייה לאוטם לבבי חד בנשים עם מנופאוזה מוקדמת לפני גיל 50 שנים עמד על 10.1% (רווח בר-סמך 95% של 4.0-20.0), בהשוואה לנשים עם מנופאוזה בגיל 50 שנים, או בגיל מבוגר יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין מנופאוזה מוקדמת ובין סיכון מוגבר לאוטם לבבי.

J Womens Health, Dec 8, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה