Menopause

ההשפעה של פעילות גופנית על הבריאות הנפשית בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים מברזיל על תוצאות מטה-אנליזה מהן עולה כי לפעילות גופנית השפעה חיובית על תסמיני דיכאון בנשים לאחר מנופאוזה, בין אם מדובר בפעילות קצרה או ממושכת. עם זאת, לא תועדה השפעה משמעותית להתערבות זו על תסמיני דחק באוכלוסיית נשים זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים העידו כי המעבר למנופאוזה מלווה בהחמרה במצב הנפשי. עוד יש נתונים לפיהם הקפדה על לפעילות גופנית במהלך המנופאוזה תתכן השפעה חיובית על תסמיני מנופאוזה, בפרט בהיבט הפסיכולוגי. כעת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של פעילות גופנית על המצב הנפשי במהלך מנופאוזה באמצעות סקירת על להערכת איכות הסקירות השיטתיות ומטה-אנליזות בנושא.

מדד MeaSurement Tool to Assess Systematic Reviews שימש להערכת האיכות המתודולוגית של המחקרים שנכללו ומדד GRADE שימש להערכת דרגת העדויות של התוצאות.

הסקירה כללה 9 סקירות שיטתיות/מטה-אנליזות שפורסמו בין 2014 ו-2020. מהערכת האיכות המתודולוגית של הסקירות השיטתיות עלה כי 8 מחקרים היו באיכות גבוהה ומחקר אחד היה באיכות נמוכה. מהערכת דרגת העדויות עלה כי כ-75% מהמחקרים סווגו כבעלי איכות מתונה, 22.2% כמחקרים באיכות גבוהה ו-22.2% סווגו כמחקרים באיכות נמוכה, כאשר ההטיה המשמעותית ביותר נגעה להטרוגניות רבה של המחקרים שנכללו בסקירה וחפיפה מעטה בין המחקרים.

למרות הטרוגניות רבה, החוקרים מדגישים את החשיבות של הקפדה על פעילות גופנית בקרב נשים במנופאוזה למניעה ו/או הפחתת בעיות הקשורות לבריאות הנפשית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה מעידים על השפעה חיובית של פעילות גופנית על תסמיני דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה, ללא השפעה חיובית על תחושת דחק. המחקרים שבחנו את הקשר בין דיכאון וחרדה הצביעו על תוצאות סותרות.

Menopause, Feb 1, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה