Menopause

מאפיינים בגיל צעיר עשויים לנבא סיכון מוגבר לתסמינים וזומוטוריים (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ניתן לזהות גורמי סיכון לתסמינים וזומוטוריים בבגרות מוקדמת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים בחנו גורמי סיכון אפשריים לתסמינים וזומוטוריים החל מגיל העמידה. כעת הם ביקשו לבחון גורמי סיכון בבגרות מוקדמת המנבאים התפתחות תסמינים וזומוטוריים בשלב מאוחר יותר במהלך החיים.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר Coronary Artery Risk Development in Young Adults, מחקר מבוסס-אוכלוסייה. הם התמקדו ב-1,966 נשים שהשיבו לשאלות אודות תסמינים וזומוטוריים בלפחות שלוש בדיקות רפואיות.  הם בחנו אם גורמי סיכון בתחילת מחקר (כאשר המשתתפות היו בגילאי 18-30 שנים), ולאחר 15 שנים (כאשר המשתתפות היו בגילאי 33-45 שנים) מנבאים תסמינים וזומוטוריים בשלב מאוחר יותר.

ממצאי המחקר מצביעים על שלוש מגמות תסמינים וזומוטוריים: תסמינים מינימאליים (40%), עליה לאורך זמן (27%) ותסמינים עיקשים (33%).

גורמים בתחילת הדרך אשר נקשרו עם תסמינים וזומוטוריים עיקשים לאורך זמן כללו גזע שחור, השכלה פחות מתיכונית, תסמיני דיכאון, מיגרנה, עישון סיגריות וכריתת רחם סביב גילאי 33-45 שנים. גורמים שנקשרו עם החמרת תסמינים וזומוטוריים עם הזמן כללו גזע שחור ומדד מסת גוף נמוך יותר.

מניתוח הנתונים עולה כי גורמי סיכון לתסמינים וזומוטוריים מטרידים היו דומים וכללו מחלת בלוטת תריס, אם כי לא זוהה קשר בין מחלת בלוטת תריס ובין תסמינים וזומוטוריים עיקשים לאורך הזמן. קשרים דומים תוארו בקרב נשים שלא עברו כריתת רחם ובנשים שחורות ולבנות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצא המחקר תומכים בהערכה נוספת של גורמי סיכון דוגמת מיגרנה ותסמיני דיכאון בבגרות מוקדמת, העשויים לסייע בזיהוי טיפולים כנגד תסמינים וזומוטוריים.

Menopause, Feb 1, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה