Menopause

ההשפעה של תסמונת שחלות פוליציסטיות על גיל בעת מנופאוזה טבעית (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר מובהק סטטיסטית בין גיל בעת מנופאוזה טבעית ובין אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות. לממצאים אלו עשויות להיות השפעות על הפוריות של נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין תסמונת שחלות פוליציסטיות ובין גיל בעת מנופאוזה, בהשוואה לנשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות, לאחר תקנון לערפלנים אפשריים.

מדגם המחקר כלל 1,696 נשים בגיל הפוריות ממחקר Tehran Lipid and Glucose Study עם מעקב של כ-20 שנים. מבין אלו, 348 נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות על-פי קריטריוני רוטרדם ו-1,348 ביקורות ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות היו במעקב להערכת גיל בעת מנופאוזה טבעית.

מניתוח הנתונים עולה קשר חיובי מובהק סטטיסטית בין תסמונת שחלות פוליציסטיות ובין גיל בעת מנופאוזה טבעית, כאשר גיל בעת מנופאוזה טבעית מבוגר ב-3% בנשים אלו; הם מדווחים כי בהנחה שהגיל הממוצע בעת מנופאוזה בנשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות הוא 50 שנים, בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות הגיל הממוצע בעת מנופאוזה טבעית נע סביב 51.5 שנים (יחס זמן של 1.003, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.06).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על קשר אפשרי בין אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות ובין גיל מבוגר יותר בעת מנופאוזה טבעית. עם זאת, הם קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר, תוך הערכת ההשפעה האפשרית של ערפלנים אחרים ולהבין טוב יותר את המנגנונים בבסיס הקשר הנ”ל.

Menopause, Feb 1, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה