Metabolic Syndrome

התועלת של מעכבי SGLT-2 בטיפול בתסמונת מטבולית (World J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת World Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש בו נבחנה ההשפעה של טיפול במעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter) על מרכיבי התסמונת המטבולית ומהנתונים עולה כי לתרופות ממשפחה זו, אשר טופלו במקור לאיזון רמות הסוכר בדם, תפקיד מבטיח בניהול חולים עם תסמונת מטבולית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים גדולים הוכיחו את התועלת של תרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 במניעת מחלות לב וכלי דם, כולל אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד או מקטע פליטה שמור של חדר שמאל ומחלות כליה, ללא תלות בנוכחות סוכרת. עם זאת, אין נתונים רבים אודות החשיבות של תרופות אלו בטיפול בחולים עם תסמונת מטבולית.

המחקר הנוכחי נועד לבחון את ההשפעה של מעכבי SGLT-2 על מרכיבי התסמונת המטבולית.

שני סוקרים וספרן מנוסה ערכו חיפוש במאגרי Medline, Scopus ו-Cochrane Central לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרי-פלסבו שבחנו את ההשפעה של מעכבי SGLT-2 על מרכיבי תסמונת מטבולית.

החיפוש בספרות הרפואיות הוביל לזיהוי 18 מחקרים שנכללו במטה-אנליזה, מהם שלושה מחקרים דיווחו על היקף מותניים, 9 מחקרים דיווחו על רמות סוכר בדם בצום, 4 דיווחו על רמות טריגליצרידים בדם, 3 דיווחו על רמות HDL, 7 דיווחו על לחץ דם סיסטולי ו-6 דיווחו על לחץ דם דיאסטולי.

מהנתונים עולה כי טיפול במעכבי SGLT-2 הוביל לירידה ממוצעת של 18.07 מ”ג/ד”ל (רווח בר-סמך 95% של ) בריכוז סוכר בצום, ירידה של 1.37 מ”מ כספית בלחץ דם סיסטולי (רווח בר-סמך 95% של 2.08- עד 0.65- מ”מ כספית) וירידה של 1.28 ס”מ בהיקף מותניים (רווח בר-סמך 95% של 1.39- עד 1.18-) בהשוואה לפלסבו.

ההשפעה של מעכבי SGLT-2 על ריכוז HDL הייתה דומה להשפעה של פלסבו (0.01 מ”ג/ד”ל, רווח בר-סמך 95% של 0.05- עד 0.07).

החוקרים מסכמים וכותבים כי למעכבי SGLT-2 תפקיד מבטיח בטיפול בתסמונת מטבולית.

 

World J Cardiol, Nov 26, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה