Metabolic Syndrome

תרגילי יוגה עשויים לשפר את הפרופיל המטבולי והסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים לאחר-מנופאוזה (J Behav Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Behavioral Medicine עולה כי אימוני יוגה מהווים גישת טיפול יעילה לטיפול בתסמונת מטבולית ולהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים לאחר-מנופאוזה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של תרגילי יוגה על שכיחות תסמונת מטבולית וההשפעה על גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בנשים לאחר-מנופאוזה.

מדגם המחקר כלל 84 נשים בגילאי 40-65 שנים עם אורח חיים יושבני, אשר אובחנו עם תסמונת מטבולית. המשתתפות חולקו באקראי לקבוצת התערבות שכללה 24 שבועות אימונו יוגה, או קבוצת ביקורת והחוקרים בחנו את השכיחות של תסמונת מטבולית והשינוי במרכיבים הפרטניים של התסמונת בתחילת המחקר ולאחר 24 שבועות.  עוד נבחנה ההשפעה של אימוני יוגה על הסיכון למחלות לב וכלי דם באמצעות מספר סמנים, כולל hs-CRP (או High-Sensitivity C-Reactive Protein), תוצר LAP (או Lipid Accumulation Product), מדד VAI (או Visceral Adiposity Index) ומדד AIP (או Atherogenic Index of Plasma).

לאחר 24 שבועות, שכיחות תסמונת מטבולית פחתה משמעותית בקבוצת אימוני יוגה (34.1%-, p<0.001).

מניתוח סטטיסטי עלה כי שכיחות תסמונת מטבולית הייתה נמוכה יותר משמעותית בקרב נשים שהקפידו על אימוני יוגה (65.9%, 27 נשים), בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת (93%, 40 נשים) לאחר 24 שבועות (p=0.002).

באשר למרכיבים הפרטניים של התסמונת, בקרב נשים שהקפידו על אימוני יוגה תועד לאחר 24 שבועות היקף מותניים נמוך יותר משמעותית, כמו גם מדדי לחץ דם סיסטולי, טריגליצרידים וסוכר נמוכים יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת.  אימוני יוגה לוו גם בירידה משמעותית בריכוזי hs-CRP בדם (3.27 מ”ג/ליטר לעומת 2.52 מ”ג/ליטר, p=0.040) ושכיחות נמוכה יותר של סיכון קרדיווסקולארי בינוני או גבוה (48.8% לעומת 34.1%, p=0.001) לאחר 24 שבועות אימונים.

בקרב נשים בקבוצת אימוני יוגה תועדו לאחר ההתערבות מדדי LAP נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לביקורות (55.8 לעומת 73.9, p=0.039).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אימוני יוגה עשויים לשפר את הפרופיל המטבולי ולהפחית גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בנשים לאחר-מנופאוזה.

J Behav Med. 2023 Jun 9

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה