Migraine

מחקרים חדשים מכנס ה-EHC על הנוגדן נגד CGRP לטיפול במיגרנה

כאב ראש מיגרנה דיכאון
שני מחקרים שהוצגו בקונגרס האירופי לכאבי ראש הראו כי תקופת הטיפול השנייה, לאחר הפסקת הטיפול, בנוגדן ל-CGRP עלולה להיות פחות יעילה, וכי החלפת טיפול לנוגדן אחר עקב חוסר יעילות עשוי להיות יעיל

התחלת טיפול מחדש לאחר הפסקה בנוגדן חד שבטי נגד CGRP למניעת מיגרנה עלולה להיות בעלת יעילות פחותה בתקופת הטיפול השנייה, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בקונגרס ה-17 האירופי לכאבי ראש (EHC). עם זאת, תוצאות של מחקר אחר שהוצג בכנס מצביעות על כך שבקרב מטופלים שהפסיקו טיפול בנוגדן נגד CGRP, לעתים קרובות בגלל חוסר יעילות, מעבר לנוגדן אחר נגד CGRP עשוי להיות אופציה טיפולית מתאימה.

“רק כשליש מהחולים השיגו את אותה רמת תגובה עם אנטי-CGRP בתקופת הטיפול השנייה כמו בתקופת הטיפול הראשונה”, אמרה החוקרת הראשית של המחקר בכנס. היא הוסיפה כי “נוגדנים נגד CGRP הם טיפול מניעתי יעיל לחולי מיגרנה כרונית עם שיעור תגובה של מעל 50% בניסויים קליניים, אך משך הטיפול האופטימלי בנוגדנים אלו אינו ידוע. ההנחיות האירופיות ממליצות על תקופת טיפול ראשונית של 12-18 חודשים ולאחר מכן לנסות להפסיק ולחדש את הטיפול אם המיגרנה מחמירה משמעותית”.

המחקר, שנערך ב-14 יחידות כאב ראש בספרד, כלל 360 חולות (יותר מ-80% נשים; גיל חציוני 49) עם מיגרנה אפיזודית בתדירות גבוהה או מיגרנה כרונית, שניסו חציון של חמישה טיפולים מונעים קודמים, וכן מי שהשתמש בנוגדן אנטי-CGRP לפחות 12 חודשים עם תגובה טובה, אבל המיגרנה החמירה עם הפסקת הטיפול.

המחקר השני, היה מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שבחן מטופלים שהחליפו טיפול מנוגדן אנטי-CGRP אחד לאחר. לפי המחבר הראשי של המחקר, “התוצאות שלנו מצביעות על כך שהחלפת טיפול לנוגדן אחר היא גישה סבירה, כאשר כרבע עד שליש מהמטופלים מגיבים לטיפול השני”. במחקר, מתוך 937 חולים שטופלו, 174 עברו מנוגדן אחד לנוגדן אחר. מתוכם, 130 עמדו בקריטריוני ההכללה של המחקר שכללו קבלת לפחות שלוש מנות של שני נוגדנים שונים. החולות היו בעיקר נשים עם מיגרנה כרונית בגיל חציוני של 49.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה