Migraine

ההשפעה של חשיפה מצטברת לאסטרוגן על הסיכון למיגרנה בנשים (Cephalalgia)

במאמר שפורסם בכתב העת Cephalalgia מדווחים חוקרים מנורבגיה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה השפעה אפשרית של חשיפה מצטברת לאסטרוגן על הסיכון להתפתחות מיגרנה בנשים, כאשר מנרכה בגיל מבוגר יותר עשויה להפחית את הסיכון למיגרנה, בעוד ששימוש בגלולות ולידת ילדים מלווים בסיכון מוגבר למיגרנות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה הינה הפרעת כאב ראש נפוצה במיוחד בנשים בגיל הפוריות. ההשערה הינה כי השכיחות המוגברת של ההפרעה בנשים קשורה בחשיפה להורמוני מין נקביים.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים אודות נשים שנולדו בין השנים 1943-1965 ונכללו במחקר Norwegian Women and Cancer Study במטרה לבחון הבדלים בין נשים עם מיגרנה ובין נשים ללא מיגרנה באופן פרוספקטיבי, תוך הערכת חשיפה להורמוני מין נקביים אנדוגניים ואקסוגניים.

מדגם המחקר כלל 62,959 נשים, מהן 24.8%דיווחו על היסטוריה של מיגרנה (15,635 נשים).

מניתוח סטטיסטי עלה כי גיל מבוגר יותר בעת הופעת מחזור ווסת ראשון לווה בסיכון מופחת להתפתחות מיגרנה (יחס סיכון של 0.96, רווח בר-סמך 95% של 0.95-0.98) ומנגד, שימוש בגלולות למניעת הריון (יחס סיכון של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.18) וולדנות (יחס סיכון של 1.37, רווח בר-סמך 95% של 1.29-1.46) לוו בסיכון מוגבר להיארעות מיגרנה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על השפעה אפשרית של חשיפה מצטברת לאסטרוגן במהלך החיים על הסיכון למיגרנה וקוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם מדובר בקשר סיבתי.

Cephalalgia, Jan 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה